Grafikákat mutatott be a Boeing arról, hogy miként nézhet majd ki az új generációs 777X típuscsalád kabinja. A légitársaságok jobban az igényeikre szabhatják majd a berendezést, a business osztályon például visszatérhet a sűrűbb székezés, igaz, mégis komfortosabb formában.

Domború ajtók helyett homorúak (Forrás: Boeing)

Kiadott néhány számítógépes látványtervet a Boeing a 777X típuscsalád kabinjáról, amelyeken többféle újdonság is látható, emellett technikai részletekről is tájékoztatott a repülőgépgyártó.

A tervezett idei szűzrepülés után jövőre forgalomba álló új generációs változat beltere eltér majd a Triplaheteseken eddig megszokottól – írja a Flightglobal.

Az üzemeltetők az eddiginél jobban az igényeikre szabhatják majd a kabint, szélesebb választási lehetőségek állnak rendelkezésükre.

Többféle burkolat, poggyásztartó rekesz, világítás és hasonló elemekből választhatnak majd a légitársaságok, így például ezekkel különbözővé lehet majd tenni a turista osztályt és a business osztály.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

Az már eddig is ismert volt, hogy a 777X típuscsalád ablakai nagyobbak lesznek az elődénél: a 16 százalékkal méretesebb nyílások egyúttal több mint 6 centivel feljebb is kerülnek a törzs oldalán, így a magasabb utasok is kényelmesebben kitekinthetnek majd.

Az is tudott, hogy a kabin belső méretét megnövelik a korábbi 777-esekhez képeset, az új szigetelő- és burkolóanyagoknak köszönhetően mintegy 10 centivel szélesebb lesz. Így a ma már számos üzemeltetőnél (sajnálatosan) alkalmazott, az eredeti 9 székeshez képest sűrűbb, 10 üléses turista osztályú széksorokban némileg kényelmesebbé válhat az utazás.

A 777X kabinja a 787-eseken debütált, de az új generációs 737-eseken is megjelent dizájn ihletésére készült. A grafikák alapján az látható, hogy a korábbi Triplahetesek csaknem domború poggyásztartó-ajtóit homorú kialakításúak váltják, és a mennyezet burkolata is eltérőnek tűnik.

Forrás: Boeing

A Boeing mindemellett átdolgozta a klimatizálást is, csökkentve például a befújt levegő áramlási sebességét, így ennek működése is halkabb lesz.

Ehhez kapcsolódóan korábban már szintén ismertté tette a gyártó azt, hogy a 787-esekhez hasonlóan alacsonyabb magasságnak, a megszokott 8000 láb helyett 6000 lábnak (1830 méter) megfelelő kabinnyomás lesz a 777X-eken.

Ami érdekesség még, az a régebbi, de még ma is megtalálható, jellemzően rövidebb utakra berendezett 777-esekről ismerős 2-3-2 üléselrendezésű business osztály. A tájékoztatás szerint a továbbfejlesztett székezés miatt ez ugyanolyan komfortot jelent, mint a 2-2-2-es kiosztás.

Ahogy a cikk emlékeztet rá, az új generációs változatból a Boeing egyelőre 316 példányra rendelkezik megrendeléssel: 53 rövidebb, de nagyobb hatótávolságú 777-8-as és 263 hosszabb törzsű 777-9-es talált eddig vevőre.

Nézzünk körbe a 777X fedélzetén