A katari légitársaság a legújabb trendeknek megfelelően, a más géptípusairól már ismerős minikabinokat alakított ki a Boeing 787-9-es Dreamlinereken is.
A Qatar Airways hasonló üléseket kínál Qsuite néven az A350-1000-esein és Boeing 777-300ER-jein is, most viszont újfajta minikabinokat vezet be a kicsit szűkebb törzsű 787-9-eseken Business Class Suite néven. Az első járat Doha és Milánó között közlekedik ma.
Később Athénba, Barcelonába, Madridba, Dammamba, Karacsiba és Kuala Lumpurba is ezeket a gépeket repteti a légitársaság.
A 311 utas szállítására berendezett típuson 30 üzleti osztályú ülés található 1-2-1 elrendezésben, a személyes teret az elhúzható ajtók garantálják, és a képek alapján jóval tágasabb az érzet, mint a más légitársaságok gépein lévő minikabinoknál.
A kortárs formatervezés mellett az utasok kényelmét a közvetlen folyosókapcsolat, a középső üléssorban a gombnyomásra működő válaszfal, a vezeték nélküli telefontöltők, valamint a teljesen sík és 2 méter hosszú ággyá alakítható ülések is garantálják. Utóbbival kapcsolatban azonban kérdés, hogy a lábtér mennyire szűkül be fekhelyként (mivel a lábtér az előtte lévő szék alatt folytatódik – a szerk.), sok üzleti osztályú ülésnek ez a gyenge pontja kényelem szempontjából.
Az új elrendezésnek helyet adó 787-9-es Dreamlinerek sorsa is érdekes. Az első példányokat még 2019 végén szerződéses okok miatt kényszerűen át kellett vennie a légicégnek, de azokat rögtön vissza is repülte az Egyesült Államokba, mert sajtóhírek szerint nem készültek el az üzleti osztályú ülések.
Aztán a koronavírus-járvány miatt már nem nagyon tudták őket utasszállításra használni, a légitársaság elsősorban cargo-járatokat teljesített velük, így fordultak meg több alkalommal Budapesten is.
Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója a Bloomberg csütörtöki videokonferenciáján megerősítette, nem akarnak első osztályt a repülőgépeikre, mert szerintük a légitársaság üzleti terméke jobb, mint a legtöbb cég első osztálya.