Az Emirates elnöke újabb elégedetlenségének adott hangot az új generációs Boeing 777X ügyében, Tim Clark az egy éve zajló tesztelések alapján a teljesítményadatokat akarja a gyártótól megkapni, erről ugyanis eddig semmi információhoz nem jutott a légitársaság.
Egy interjúban, amelyet a Reuters szemlézett, a veterán szakember azt mondta, semmilyen teljesítményadatot nem kaptak még az új fejlesztésű szélestörzsű hajtóműveivel kapcsolatban, miközben a tesztrepülések 2020 májusa óta zajlanak.
A gépátvételek visszautasításával azért kezdett el fenyegetni az Emirates, mert Tim Clark elmondása szerint a Boeing még a 787 Dreamliner és a 737 MAX esetében is jobbat ígért, mint amennyit végül teljesíteni tudott.
Gyakorlatilag tehát az elnök szerint a Boeing két repülőgépe nem tudja hozni az előzetesen ígért költségmegtakarítást.
„Nem fogjuk átvenni a repülőgépeket, ha a szerződésben foglalt, teljesítménnyel kapcsolatos elvárások nem teljesülnek 100 százalékban”
– fogalmazott Tim Clark.
A Boeing nem reagált a nyilatkozatra, a hajtóműveket gyártó General Electric pedig nem válaszolt a hírügynökség azon kérdésére, hogy megosztották-e a megrendelővel a földi tesztelések során begyűjtött eddigi mérési adatokat.
Tim Clark nem először él ezzel a tárgyalási módszerrel, legutóbb az A380-as modernizált, A380plus típussal kapcsolatban szabott feltételeket, 2017-ben azt akarta, hogy az Airbus biztosítsa az Emirates-et, mint a legtöbb óriásgépet üzemeltető légitársaságot, hogy a gyártás még fennmarad, a gépek maradványértéke pedig nem kezd mélyrepülésbe.
Az állami tulajdonú Emirates eddig 126 darab Boeing 777X vásárlására szerződött le (miután 24 példány vételétől elállt, helyettük 787-eseket kérve), de arról továbbra is vita van, hogy a dubaji cég, a Qatar Airways, vagy a Lufthansa lesz-e az indító légitársaság. Az első gépet tavaly júliusban kellett volna az emirátusi légitársaságnak, de Tim Clark arról sincs már meggyőződve, hogy 2023-ban átvehetik majd az első példányt, szerinte ez 2024-re csúszhat.