A kapu keretének beemelésével elérte szerkezetkész állapotát az Aeroplex szélestörzsű repülőgépek befogadására is alkalmas új hangárja.

Az építmény több mint 30 méteres, legmagasabb pontján hétfőn ünnepélyesen elhelyezték az ilyenkor szokásos bokrétát. A közel 8200 négyzetméter alapterületű hangárban jövő februártól kezdik meg a repülőgépek karbantartását.

Nagyon nagy pillanat ez, nemcsak az Aeroplex, hanem a magyar repülőgépipar történetében is, hogy ez a szélestörzsű repülőgépek javítására alkalmas hangár szerkezetkész állapotba került – mondta el Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezető igazgatója.

Köszönhetően a kivitelezőknek, ami tegnap még csak álom volt, az mára valósággá vált, ez hatalmas motivációt jelent a vállalat összes dolgozójának, és azok számára is, akik jövőjüket ebben a szakmában képzelik el – tette hozzá köszöntőjében a szakember.

Demény Árpád, az Aeroplex ügyvezető igazgatója (b) és Bodnár Sándor, a Weinberg Kft. vállalkozási igazgatója (j) a bokréta elhelyezését megelőzően. (Fotó: AIRportal.hu)

Bodnár Sándor, a csarnok generálkivitelezését végző Weinberg Kft. vállalkozási igazgatója beszédében elmondta: már a pályázat kiírásakor egyértelmű volt a cége számára, hogy szeretnének részt venni a különleges szakmai kihívásokat tartogató projektben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A járvány okozta nehézségek, a munkaerő- és alapanyag-hiány, valamint az építőanyag-árak növekedése ellenére az Aeroplex, a Budapest Airport, a Weinberg és alvállalkozói közös munkájával sikerült átlendülni a nehézségeken, és elérni ezt a jelentős eredményt – tette hozzá.

A munkálatok tavaly októberben kezdődtek el, az építéshez összesen 850 000 kilogramm acélt, 96 darab, 6 méter mélyre elhelyezett vasbeton cölöpöt, 2 900 köbméter betont, 34 000 csavart és több mint 920 darab oldalfal panelt használnak fel. Utóbbiakat speciális alpintechnikával illesztették a helyükre.

A 75 méter széles és 17,5 méter magas tolókapu elhúzott állapotában a csarnok a műszaki előtér felé teljesen nyitottá válik.

A kapu középső részének tetején egy 3×5 méteres kiegészítő elem is készült, azért, hogy a szélestörzsű repülőgépek legmagasabb része, a függőleges vezérsík is akadály nélkül beférjen a csarnokba.

A kivitelezés szoros határidőinek betartása érdekében a kivitelező több munkafolyamatot végzett egy időben, így a szerkezet építésével párhuzamosan zajlott például a fal- és tetőburkolás.

A munka az ipari padló készítésével folytatódik. Első lépés a padló alatti rétegrend véglegesítése, majd erre kerül a teherhordó beton. A végleges padlószerkezet szeptember végére készül el, ezután az építmény készen áll a hatalmas hangárkapu beépítésére.

A csarnok egyszerre négy keskenytörzsű vagy pedig egy szélestörzsű repülőgép kiszolgálására lesz alkalmas, az Aeroplex portfóliója ezzel a Boeing 777-es és 787-es, valamint az Airbus A330-as és Airbus A350-es típusokkal bővülhet. A beruházás költsége 10 milliárd forint, és 200 új munkahelyet teremt.