A légitársaságok döntésétől függ az extraprofitadó hatása a Budapest Airport forgalmára, de a kockázatok miatt a cég folyamatosan egyeztet partnereivel – közölte az AIRportal.hu kérdésére a Liszt Ferenc reptér üzemeltetője.
A legfrissebb légiközlekedési és légiutazási hírekért kövesd az AIRportal.hu-t a Facebookon, Twitteren, vagy kérd napi hírösszefoglalónkat emailben!
A légitársasági extraprofit-adó bevezetésének hatása a Budapest Airportra nézve a légitársaságok további döntéseitől függ – közölte lapunk ezzel kapcsolatos kérdéseire a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője.
„A Budapest Airport folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal, mivel úgy látjuk, fennáll a kockázat, hogy az intézkedés jelentős hatást fog gyakorolni a forgalomra” – emelte ki a cég.
A közlés hozzáteszi, hogy a Budapest Airport pénzügyi helyzete a tőkeerős tulajdonosi háttérnek köszönhetően stabil. A társaság vezetősége a repülőtér előtt álló fejlesztésekre összpontosít, így jelenleg továbbra is elsősorban az 1. Terminál újranyitására és a 3. Terminál építésére koncentrál.
Amint korábban megírtuk, az extraprofit-adóról szóló rendelet a múlt hét végén jelent meg, a légitársaságok hozzájárulása címen kivetett különterhet a Magyarországról induló utasonként kell fizetni, és a földi kiszolgáló cégektől szedi be az állam. A hozzájárulás mértéke az utas úti céljától függően 3900 forint vagy 9750 forint: előbbit az EU-ba és az Európán belüli, megnevezett államokba utazóknak, a magasabbat az azon kívüli országokba indulók után kell fizetni.
A Ryanair szerdán az intézkedés visszavonására szólította fel a kormányt, amely az ír fapados álláspontja szerint rontja Magyarország versenyképességét és vonzerejét a turisták és légitársaságok számára. Az adót logikátlannak és megalapozatlannak nevezték, hiszen nincs nyereség az iparágban, valamint kifogásolták a bevezetés időzítését is. A fapados légitársaság közleménye felidézte, hogy más európai országok a világjárvány lecsengésével csökkentik a repülőtéri költségeket a forgalom visszatérése és a munkahelyek megőrzése érdekében, a Ryanair pedig a kapacitásait az ilyen piacokra helyezi át.
Lapunk a Budapest Airport mellett kedden megkereste a debreceni repülőtér üzemeltetőjét, a Ferihegyen működő három földi kiszolgáló céget, valamint a Wizz Airt is az extraprofit-adóval kapcsolatban, de többségük egyelőre csak annyit reagált, hogy vizsgálják a hétvégén megjelent rendeletet és annak hatásait a működésükre.