A South China Morning Post értesülése szerint a kínai gyártó megkezdte egy új, nagy méretű szélestörzsű repülőgép előzetes terveinek kidolgozását.
A hongkongi lap meg nem nevezett forrására hivatkozva azt írta, hogy a Comac már túl van a C939-es koncepcionális tervezésén, ugyanakkor pontos adat nem áll rendelkezésre a típus fő paramétereiről, például befogadóképességéről és hatótávjáról sem.
Ugyan a gyártó nem kívánta megerősíteni és cáfolni sem az értesülést, a kommentárok szerint a C939 típussal az új generációs Boeing 777-es és az A350-1000-es piacára lépne be a sanghaji székhelyű repülőgépgyártó.
Egyelőre nem ismert az sem, hogy milyen hajtóművel tervezik a típus felszerelését, de vélhetően nyugati gyártótól kénytelenek azt importálni, mert ekkora méretű típushoz nem áll rendelkezésre megfelelő teljesítményű keleti fejlesztésű és gyártású erőforrás.
Mint ismert, a Comac C929-es típusjelzéssel fejleszti a Boeing 787 Dreamliner és az Airbus A330neo alternatíváját, orosz Aviadvigatel PD-35-ös hajtóművekkel. Ezen korábban Oroszországgal partnerségben dolgozott a kínai cég, később az orosz fél beszállítóvá lépett vissza.
Mint megírtuk, a kínai gyártó eddig közel ezer példányra szerzett megrendelést a keskenytörzsű C919-es típusára. A kínai tervezésű és gyártású, a Boeing 737 MAX-okon és az Airbus A320neók egy részén alkalmazott új generációs hajtómű, a CFM LEAP-1 „C” változatával és további jelentős mennyiségű nyugati komponenssel felszerelt C919-es 2022 szeptemberében szerezte meg a légialkalmassági tanúsítványt.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines, a Comac C919-es indító üzemeltetője 2023 szeptemberében száz darab megvásárlásáról állapodott meg a kínai gyártóval, a HNA-csoport tavaly áprilisban rendelt 60 példányt, az Air China és a China Southern Airlines pedig idén áprilisban 100-100 darabot. Kapcsolódó hír, hogy a Comac C919 sanghaji gyártókapacitásának előkészítése már folyamatban van.