A német repülőgép-karbantartó vállalat megkezdte az aerodinamikai tulajdonságokat javító Aero Shark fólia tanúsítási folyamatát az Airbus A330-200-as és -300-as változatokra.
A Lufthansa Technik és a BASF által kifejlesztett, körülbelül 50 mikrométeres bordákból álló, a cápabőr különleges szerkezetére hasonlító, a repülőgépek törzsének kritikus részein és a hajtóműgondolákon elhelyezett Aero Shark bevonat javítja a repülés közbeni súrlódási ellenállást, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.
A technológiát eddig a Boeing 777-es család 28 példányán alkalmazták, azon belül is elsőként a Lufthansa Cargo 777F áruszállítóin, a Swiss 777-300ER, majd az Austrian 777-200ER gépein is.

A választás azért esett az A330-as típusra, mert még több mint ezer régebbi hajtóművekkel felszerelt utas- ás áruszállító A330-as üzemel világszerte, így a technológia széles körű bevezetése – főként a hosszú távú járatoknál – jelentős üzemanyag-megtakarítást és a károsanyag-kibocsátás csökkentését eredményezhet.
A Lufthansa Technik a jövő évre várja az A330-as típushoz szükséges hatósági engedély megszerzését.
Mint korábban már megírtuk, több évtizedes megfigyelés, hogy a cápa rendkívül alacsony közegellenállásában fontos szerepet játszik az állat kültakarója, ezért régóta kísérleteznek a technológia repülőgépeken történő alkalmazásával.
