Címke: CFM
Nyitott ventilátoros hajtóművet is tesztelnek majd az A380-ason
A CFM fejlesztés alatt álló Open Fan erőforrását egy A380-ason tesztelik majd az évtized második felében az Airbus és a hajtóműgyártó megállapodása szerint.
Higítás nélküli alternatív üzemanyaggal repült egy A319-es
A fenntartható kerozin felhasználását vizsgálta az Airbus, a Dassault Aviation, az Onera és a Safran, a tesztgép hígítás nélkül használt alternatív üzemanyagot a próbaúton.
Vizsgálja a CFM a LEAP hajtóművek kopását
Vizsgálja a CFM International a Boeing 737 MAX-okhoz gyártott új generációs LEAP hajtóműveket, hogy kiderüljön, a Southwest Airlines gépénél jelentkező korai kopás egyedi, vagy általános jelenség lehet-e.
Három éve áll szolgálatban az A320neo
A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
Még mindig késésben a Boeing 737-esek átadása
Októberben is a tervezettnél kevesebb 737-est tudott átadni a gyártó, a pénzügyi igazgató közlése szerint csak az év végére szűnhet meg meg a főként a beszállítók kapacitásgondjai miatt keletkezett csúszás.
Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma
Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.
Nyugdíjasokkal erősíti a 737-es gyártósort a Boeing
Egykori dolgozói visszahívásával és máshonnan odahelyezettekkel igyekeznek segíteni a legsikeresebb Boeing-típus akadozó gyártásán, a vezetőség eközben tovább növelné a havonta összeszerelt példányok számát.
Feltorlódtak a félkész 737-esek a Boeing rentoni üzemében
Több tucatnyi Boeing 737-es áll hajtóművek és egyéb részegységek nélkül a rentoni repülőtér területén, miután a nemrég megnövelt gyártási rátával nem tudnak lépést tartani a beszállítók.
Az Airbus nyitotta Farnborough harmadik napját
Az Airbus nyitotta a Farborough Légi Szalon harmadik napját, egy kicsi, de annál fontosabb megrendelés futott be Toulouse-ba.
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran
Nem változtat a LEAP hajtóművek gyártási rátáján a Safran, a CFMI konszern egyik tagja, mert nem biztos a beszállítói láncolat teherbírásában. Úgy tűnik, nem akarnak abba a hibába esni, mint a Zodiac, amely most már a Safran érdekkörébe tartozik.