A 737-es akadozó gyártásának megtámogatására korábban nyugdíjazott műszakiakat hívott vissza a Boeing, és más üzemekből is Rentonba irányítottak hatszáz embert. A vezetőség eközben azon gondolkodik, hogy a népszerű típus havi összeszerelési rátáját 2020-ban még tovább növeljék.

Még mindig akadozik a gyártósor (Fotó: Boeing)

Mint megírtuk, a 737-esekre hajtóműveket gyártó CFM és a törzseket készítő Spirit Aerosystems nem képes ütem szerint szállítani, ezért Rentonban akadozik a végösszeszerelés, már több tucatnyi félkész 737-es parkol.

Emellett azonban más gondok is lehetnek, mert a vállalat most a napokban azt közölte a flightglobal.com szerint, hogy nyugdíjazott műszakiakat is visszahívtak.

Az egykori dolgozók újbóli munkába állítása mellett pedig más egységekből további hatszáz munkást is átirányítottak a rentoni 737-es gyártósorra.

A szakszervezet tájékoztatása szerint egyébként a nyugdíjasokat a cég legfeljebb 180 napig foglalkoztathatja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fennakadások ellenére a Boeing közölte azt is, hogy tartják az összeszerelési rátát, amelyet a közelmúltban emeltek fel havi 47 darabról 52-re. Igaz ugyanakkor, hogy a flightglobal.com másik cikkében szereplő adatok alapján ezt hiába tartják, júliusban csak 29 gépet, augusztusban pedig 48 darabot tudtak átadni az üzemeltetőknek.

Dennis Muilenburg vezérigazgató azonban közölte, hogy a hátralévő hónapokban már akár havi több mint 52 darabot is át fognak tudni adni.

Fotó: Boeing

A helyzetet egyébként némileg bonyolítja, hogy egyszerre készítenek a gyártósoron 737 Next Generation változatokat és újrahajtóművezett MAX-okat.

A cégvezető egyébként arról is beszélt, hogy számításaik alapján ez év végére túl lesznek a fentebb említett gondokon.

Mint hozzátette, a piac jelzései alapján el tudják képzelni, hogy a következő években még tovább növeljék a havi összeszerelési mennyiséget.

A mostani tervek szerint 2019-ben havi 52-ről 57 darabra emelnék a 737-esek gyártási rátáját, de a vezérigazgató szerint 2020-ban akár ennél is több példány készülhetne havonta.

A Boeing-főnök rámutatott, hogy a légi utazás iránti igény egyre csak növekszik, világos, hogy létező piaci lehetőségről van szó. Arról is beszélt, hogy álláspontja szerint tartani tudják az idei évre tervezett 810-815 repülőgép-átadást.