Címke: Európai Repülésbiztonsági Ügynökség
Villámvédelmi problémákat talált az EASA néhány Airbus A350-esen
Az uniós hatóság szerint 13 repülőgépen hibás lehet a villámvédelmi rendszer egy része, de az érintett példányokat nem kell kivonni a forgalomból.
Egypilótás üzemelést valósítana meg a Cathay Pacific és az Airbus
Elkezdte tanulmányozni a pilóták kisebb terhelését segítő eljárásokat az Airbus és a Cathay Pacific, ehhez azonban több szabályt is módosítani kéne a hatóságokkal.
Csak 2023-ban áll forgalomba a 737 MAX 10
A 777X után a Boeing újabb típusnál jelentett be halasztást, ezúttal a legnagyobb MAX, a 10-es verzió kereskedelmi forgalomba állását tolták el 2023-ra.
A 737 MAX elég stabil az MCAS nélkül is, de a Boeing ragaszkodott hozzá
Az Airbusszal való versengés, a Next Generationtől való eltérő viselkedés miatt alkotta meg a Boeing az MCAS-t, amit a drága pilótaképzés elkerülése érdekében hallgattak el.
Vége az automatizmusnak, ezentúl saját vizsgálatokat is lefolytat az uniós légügyi hatóság
Az uniós hivatal az eddigi gyakorlathoz képest már nem fogadja el automatikusan az amerikai FAA által kiadott engedélyeket, hanem önállóan is vizsgálódik - mondta a hatóság vezetője, aki reméli, az emberek bíznak a hatóság munkájában.
Szakmai szervezetek szerint egyre több pilóta esik ki a gyakorlatból
Egyre több testület fejezi ki aggodalmát amiatt, hogy a pilóták az utazási korlátozások és így kevesebb járat miatt kiesnek a gyakorlatból, nemrég történt is egy incidens részben ezért.
Januárig eltart a 737 MAX engedélyezése az EU hatóságánál
Korábban novemberre ígérte, de végül jövő év elején fogja jóváhagyni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 737 MAX újbóli forgalomba állítását az unióban.
A kínai hatóság továbbra sem adott határidőt a 737 MAX jóváhagyására
Bár az amerikai és európai hatóságok már jelezték, hogy valószínűleg novemberben újra kiadják a 737 MAX légialkalmassági engedélyét, a kínai illetékesek továbbra sem adnak meg erre határidőt.
Legalább öt szimulátoros képzést javasol az FAA a Boeing 737 MAX-pilótáknak
Nyilvánossá tette az USA légügyi hatósága a 737 MAX repüléséhez szükséges javasolt képzési feltételeket, ezekben több olyan pont is szerepel, amelyeket a Boeing korábban nem tartott szükségesnek.
Novemberben oldhatják fel a 737 MAX repülési tilalmát
Tervei szerint novemberben feloldja a Boeing 737 MAX-ra több mint másfél évvel ezelőtt elrendelt repülési tilalmat az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség és az USA Szövetségi Légügyi Hivatala is.
Folyadéknak ellenálló középkonzolt kap az Airbus A350-es
Két súlyos incidens után az Airbus csak egy védőborítást tervezett az A350-es pilótafülkéjébe, de most elkészült a végleges megoldás, amelyet minden üzemeltetőnek be kell szerelnie.
Még több módosítást vár el az EASA a 737 MAX-on
Az eddigieknél is több módosítást vár el a 737 MAX repülésirányító rendszerében az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, bár ezek nélkül is újra kiadják majd a légialkalmassági engedélyt, a típuson 2021-ig módosítani kell az amerikai felügyelet szerint is.
Fél évig nem repülhet Európában a Pakistan International Airlines
Fél évre kitiltotta Európa légteréből az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Pakistan International Airlines minden járatát július elsejétől.
Kanada és Európa saját maga vizsgálja majd a 737 MAX légialkalmasságát
Kanada és az Európai Unió repülésbiztonsági szervei a Szövetségi Légügyi Hatóságtól (FAA) függetlenül, saját maguk is vizsgálni fogják a Boeing 737 MAX légialkalmasságát.
Globálisan földre parancsolták a Boeing 737 MAX-okat
A Boeing javaslatára a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) globálisan földre parancsolta a 737 MAX-eket, miután újabb információk birtokában Kanada, majd később az Egyesült Államok is kitiltották a légtérből a típust.
Kitiltották az unióból a Turkmenistan Airlines-t
Biztonsági okok miatt kitiltotta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Turkmenistan Airlines-t az unió légteréből.
Sürgősségi direktívát adott ki az EASA az Airbus A380-asokhoz
Sürgősségi direktívát adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) minden Airbus A380-ashoz, amellyel szerkezeti károsodást szeretnének megelőzni.