Címke: GTF-hajtómű
Flottája közel negyedét kénytelen leállítani a Wizz Air
Március végéig mintegy 45 A320neo családba tartozó repülőgépét kell leállítania a fapados légitársaságnak a Pratt & Whitney GTF hajtóművek soron kívüli átvizsgálása miatt, a kieső kapacitást a lízingszerződések meghosszabbításával és gépbérlésekkel kompenzálja a cég.
Hajtóművizsgálatok miatt a Wizz Air átszervezi őszi menetrendjét
Szeptemberben és októberben járatokat kényszerül törölni a Wizz Air, mert a Pratt & Whitney gyorsított eljárásban ellenőrzi az új generációs Airbus-keskenytörzsűek hajtóműveit.
Újabb hibát találtak az A320neo család Pratt-hajtóműveinek csaknem felénél
Az új generációs Pratt & Whitney hajtóművek egyik alkatrészének anyaga nem felel meg az előírásoknak, ezért 1200 erőforrást kell az Airbus A320 típuscsaládba tartozó repülőgépekről soron kívül leszerelni és átvizsgálni, a hiba a Wizz Airt is érinti.
Kilencven A321neo megrendeléséről állapodott meg a Viva Aerobus és az Airbus
Az európai gyártó és a mexikói ultra low-cost légitársaság 90 darab A321neo megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot, a repülőgépek Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel érkeznek majd a flottába.
Továbbfejlesztenék a Pratt & Whitney GTF hajtóműveit
Víz befecskendezésével tennék még hatékonyabbá Pratt & Whitney GTF hajtóműveit, jelentősen javítva az üzemanyag-felhasználást, csökkentve a nitrogén-oxidok, valamint a kondenzcsíkot képező anyagok mennyiségét is.
Megkezdődtek az A320neo család továbbfejlesztett hajtóművének repülési tesztjei
Az Airbus megkezdte az A320neo család egyik új generációs hajtóműtípusának továbbfejlesztett változata, a Pratt & Whitney GTF Advantage repülési tesztelését.
Továbbfejlesztett hajtóművet kínál az A320neo családhoz a Pratt & Whitney
A GTF Advantage 2024 januárjától érhető el, takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható üzemanyagokkal is.
Felpörgeti az UAC az MSz-21-programot
A két újabb tesztpéldány bevonása mellett a vállalat megrendelte az első szériagépekhez szükséges nyugati gyártású hajtóműveket.
Három éve áll szolgálatban az A320neo
A légitársasági tapasztalatok szerint az új generációs Airbus-keskenytörzsű tényleg meglepően keveset fogyaszt, a pilóták szerint pedig élmény repülni vele, az amúgy csendes hajtóművek nagyobb tolóereje miatt. Az első magyar lajstromjelű neo tavasszal érkezik a Wizz Airhez.
Pratt: 50 millió dollár a GTF-hajtóművek újabb hibájának javítása
Tovább növekszik a Pratt&Whitney GTF-hajtóműveken elszenvedett vesztesége, ami így már jelentősen egymilliárd dollár feletti.