Bemutatta a Pratt & Whitney az A320neo típuscsalád továbbfejlesztett hajtóművét, amely takarékosabb és erősebb lesz elődjénél, emellett használható majd kizárólag fenntartható forrásból előállított üzemanyagokkal is.

A GTF Advantage az Airbus A320neo-családon jelenleg is használt Pratt & Whitney PW1100G-JM erőforrás új változata, amelyet 2024 januárjától kínál a gyártó.

A módosított konfigurációjú GTF Advantage erőforrások további 1 százalékkal kevesebb üzemanyagot használnak fel, így már 17 százalékkal lesz alacsonyabb a fogyasztásuk és ugyanennyivel kisebb a szén-dioxid-kibocsátásuk az előző generációs hajtóművekhez képest.

Emellett erősebbek is lesznek a jelenlegieknél, mind tengerszinten, mind a magasan fekvő és/vagy forró éghajlatú reptereken nagyobb tolóerő leadására lesznek képesek. A magasabb, 151 kN-os felszállóteljesítménynek köszönhetően a légitársaságok nagyobb hasznos terheléssel vagy megnövelt hatótávval használhatják az A320neo családba tartozó gépeiket, ennek előnyeit különösen a nagyhatótávú, megnövelt felszállótömegű A321LR és XLR változatok esetén használhatják majd ki az üzemeltetők.

Forrás: Pratt & Whitney

A GTF Advantage hajtóművek a 2024-ben várható forgalomba állításuktól kezdve teljesen SAF-kompatibilisek lesznek, azaz képesek lesznek kizárólag fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal is működni anélkül, hogy ahhoz hagyományos kőolaj alapú terméket kevernének.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fejlesztésnek köszönhetően a Pratt & Whitney gyártmánya lesz az A320neo családhoz elérhető legerősebb és legtakarékosabb hajtómű, 2025-től pedig már csak ezt a változat készül, amely teljesen csereszabatos lesz a most használt GTF erőforrásokkal.

A GTF Advantage-nél alkalmazott, a hajtómű magját is érintő technológiai fejlesztéseket a gyártó már több mint egy éve teszteli a földön és berepüléseken.

A Raytheon Technologies vállalathoz tartozó Pratt & Whitney új generációs GTF hajtóműcsaládjának első példánya 2016-ban állt forgalomba, és bár kezdetben számos műszaki probléma felmerült, ma már több mint 1100 repülőgép teljesít szolgálatot vele, világszerte 58 légitársaságnál. Az Airbus A320neo család mellett az A220-asokon és a brazil Embraer E2 típusokon is alkalmazzák az erőforrás kisebb változatait.