Címke: hidrogén meghajtás
Hidrogénüzemű tesztrepülésen dolgozik a KLM és a Zero Avia
A holland légitársaság és a hajtóműgyártó együttműködésében emissziómentes tesztrepüléseket hajtanak majd végre folyékony hidrogén felhasználásával.
Gatwick is együttműködik az Airbusszal a hidrogéninfrastruktúra kiépítésében
Együttműködésre lépett az Airbus, a londoni Gatwick reptér és az Easyjet a világ legnagyobb hidrogénszállítójával, céljuk a hidrogéninfrastruktúra kiépítése az Egyesült Királyság légikikötőiben.
Csődbe ment egy hidrogénmeghajtást fejlesztő startup
A Universal Hydrogen igazgatótanácsa a felszámolásról döntött, miután nem sikerült további finanszírozást bevonni, és a cég eladása is meghiúsult.
Folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszert fejleszt egy konzorcium
A világ három jelentős vállalata összefogott egy folyékony hidrogén alapú üzemanyagrendszer fejlesztésére a jövő repülőgépei számára.
Felgyorsulnak a hidrogénhajtású Dash 8-as repülési tesztjei
A Universal Hydrogen repülőgépét sikerrel repülték át új bázisára a Mojave Air & Space Port területére, ahol a vállalat tervei szerint gyorsítani tudják majd a repülési tesztek végrehajtását.
Hidrogénhajtású segédhajtóművet tesztel az Airbus
Az európai gyártó elindította következő projektjét az Up Next programban, ezúttal a hagyományos segédhajtómű helyére üzemanyagcellát szerelnek.
2035 után érkezhet az Airbus teljesen új típusa
Az európai repülőgépgyártó A320neo családjának utódja 2035 és 2040 között készülhet el, a cél a maihoz képest 20-25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás, de a CFM által fejlesztett Open Fan technológia használatához még sok kérdést kell tisztázni.
Hidrogénmeghajtású kisgépet tervez a KLM segítségével Delfti Műszaki Egyetem
Az AeroDelft csapat a holland légitársaság együttműködésével egy kétüléses, hidrogén meghajtású repülőgépet tervez, amelynek szűzrepülésére 2025-ben kerülhet sor.
Levegőbe emelkedett az első hidrogénhajtású Dash 8-as
Sikeres tesztrepülésen van túl az egyik erőforrásánál hidrogén üzemanyagcellás meghajtással felszerelt De Havilland Canada Dash 8-300-as.
Hidrogén üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az Airbus
Hidrogénüzemű üzemanyagcellás hajtóművet fejleszt az európai repülőgépgyártó a 2035-ig szolgálatba álló, nulla károsanyag-kibocsátású repülőgépeihez.
Hidrogénnel táplált hajtóművet tesztelt a Rolls-Royce és az Easyjet
A világon először teszteltek hidrogénmeghajtást modern repülőgép-hajtóművön, az üzemanyagot szél- és árapály-energiával előállították elő.
Hidrogén-laboratórium lett egy forgalomból kivont A320-asból
Kísérleti géppé alakított példányt mutatott be a Lufthasna Technik, a jövő hidrogénmeghajtású repülőgépeinek karbantartási és földi kiszolgálási folyamatainak fejlesztéséhez használják.
Hidrogénnel üzemelő hajtómű kondenzcsíkját vizsgálja az Airbus
A gyártó ZEROe programjának részeként gázturbinás vitorlázó repülőgépek segítségével tanulmányozzák a hidrogén elégetésekor keletkező kondenzcsíkokat.
Hidrogénmeghajtást fejlesztő központot hoz létre az Egyesült Királyságban az Airbus
A gyártó a hidrogénmeghajtású repülőgépekhez szükséges technológiákat fejlesztő központot alapít az Egyesült Királyságban, amit az ország kormánya is jelentős összeggel támogat.
Az Airbusszal hidrogénhajtást fejleszt, a Boeingtől repülőt venne a Delta
Mindkét nagy repülőgépgyártó felé gesztust gyakorol a légitársaság, az európainak a hidrogénhajtás kifejlesztésében segít, az amerikaival pedig a hírek szerint 737-esek beszerzéséről tárgyal.
Az A380-as prototípusán teszteli a hidrogénmeghajtást az Airbus
A gyártó és a CFM közösen készít a hidrogénalapú meghajtás tesztelésére technológia-demonstrátort a legelső, MSN001 gyártási számú A380-asból.
Házon belül fejleszthet a hidrogénmeghajtáshoz erőforrásokat az Airbus
Hajtóművek gyártásába kezdene az Airbus, a cég a hidrogénmeghajtású, zéró emissziós típusaihoz készítene elektromos motorokat.
A következő generációs gépek még nem használhatnak üzemanyagcellát
Az alternatív meghajtás fejlesztésével foglalkozó egyik vállalat vezetője szerint túl lassan halad ezen technológia fejlesztése, így a következő, már zéróemissziós gépekben még nem tudják majd használni.
Hidrogén-elektromos hajtást fejleszt a Dash 8 és CRJ gépekhez a Zero Avia
Fontos megállapodásokat kötött a cég, a De Havilland a Dash 8-asokat modernizálná az alternatív meghajtással, a United pedig 35 millió dollárt fektet be a cégbe, és 50 erőforrást rendelt CRJ gépeihez.
Hidrogén-elektromos meghajtású ATR 72-es fejlesztéséről állapodott meg az ASL Airlines
ATR 72-esek hidrogén-elektromos meghajtásúvá alakításáról állapodott meg az ír ASL Aviation Holdings a nulla kibocsátású megoldásokat fejlesztő cégekkel.
Az Embraer is belevág a nulla kibocsátású típusok fejlesztésébe
Projektjében a brazil gyártó maximum 50 utas szállítására alkalmas, fenntarthatóan működő koncepciókat vizsgál, amelyek különféle üzemanyagot használnának.
Hidrogénhajtást fejleszt a Mitsubishi és a Zero Avia a regionális típusokhoz
Közösen fejleszt nulla károsanyag-kibocsátású erőforrást a brit-amerikai és a japán cég, akár utólag felszerelhető változat is készülhet.
Hidrogénhajtású repülőgép bevezetését vizsgálják Új-Zélandon
Megállapodást írt alá az Airbus és az Air New Zealand, együtt vizsgálják, hogy milyen módon lehet a hidrogénmeghajtású repülőgépeket forgalomba állítani Új-Zélandon.
A hidrogén tárolásának lehetőségeit vizsgálják Hamburgban
A Lufthansa Technik, a hamburgi repülőtér és két légiközlekedési fejlesztőközpont közösen vizsgálja, miként lehet megoldani a repülőgépek üzemanyagaként felhasználható hidrogén tárolását.
Folyékony hidrogént tároló üzemanyag-tartályokat fejleszt az Airbus
Hidrogénmeghajtású repülőgépek üzemanyag-tartályainak fejlesztését kezdi meg az Airbus, két központot hoz létre a nulla károsanyag-kibocsátású típusokhoz szükséges technológiák kifejlesztésére.