Címke: szoftverfrissítés
Elkészült az Airbus A320 típuscsalád repülésvezérlő szoftverének módosítása
Az A320 típuscsalád repülésvezérlő szoftverének módosított változatával átstartolás után már extrém esetben sem emelkedik fel túlságosan a repülőgép orra.
FAA: Komolyabb átképzésre lehet szüksége a 737 MAX-pilótáknak
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint az eddig javasoltnál komolyabb képzésen kellene a 737 MAX-pilótáknak átesnie, mert egy szimulátoros teszten súlyos hibákat vétettek gyakorlott pilóták.
Tavasszal jöhet a szoftverfrissítés az A220-asok hajtóművére
Tavasszal szoftverfrissítés érkezik a Pratt & Whittney áttételes hajtóművének Airbus A220-asokon alkalmazott verziójára, a módosítás egyelőre hatósági jóváhagyás alatt van.
Szoftverfrissítés okozhatta a Swiss A220-ainak hajtóműhibáit
Szoftvermódosítás áll az Airbus A220 típust érintő sorozatos hajtóműhibákat vizsgáló amerikai csoport vizsgálatának középpontjában.
Februártól újra havi 52 darabra emelné a MAX-gyártósor termelését a Boeing
Bár a gyártó és a hatóságok továbbra sem közölnek hivatalos céldátumot a 737 MAX repülési tilalmának feloldásáról, egyre több jel mutat arra, hogy a háttérben már zajlik a "visszatérés" előkészítése, eközben az FAA kevesebb tapasztalattal rendelkező légitársasági pilótákat vonna be az új szoftver tesztelésébe.
Az Airbus 2020 harmadik negyedévére javítja az A321neók repülésvezérlő rendszerét
2020 harmadik negyedévére várható javítás az A321neo típus repülésvezérlő rendszeréhez, elkerülendő, hogy az automatika bizonyos, ritka repülési helyzetekben túlzott emelkedésbe vigye a repülőgépet.
Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata
Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.
Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait
A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.
Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere
Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.
Részleteket közölt a Boeing a 737 MAX szoftverfrissítéséről
Kiadta a szoftverfrissítést a Boeing a 737 MAX típusváltozathoz, ennek fő eleme a balesetek miatt fókuszba került átesésvédelmi rendszer, az MCAS módosítása.
Egykori Boeing-mérnökök is furcsállják a 737 MAX átesésvédelmi rendszerét
Az FAA vezetője szerdán a szenátus előtt tart beszédet a szoftvermódosításról, a gyártó egykori mérnökei pedig azt mondták, hogy eddig tényleg csak egy szenzorból kapott adatokat az átesésvédelmi rendszer, illetve hogy annak idején a vezetőség kérte, ne kelljen a pilótákat szimulátorban átképezni erre a változatra.
Jelentősen változtat a 737 MAX átesésvédelmi rendszerén a Boeing
Az eddigi egy helyett két oldalról kapja majd az állásszögadatokat az MCAS-rendszer, de a vízszintes vezérsík automatikus kitérítésének mértékét és az automatika működését is korlátozza a gyártó.