Az Iberia utasai mostantól a légitársaság WhatsApp-csatornáját is használhatják utazásukkal kapcsolatos általános információk lekérésére, járatuk státuszának ellenőrzésére vagy akár utasfelvételre, egyelőre spanyol nyelven.
Digitális átalakulási folyamatának legújabb fejezeteként az Iberiát mostantól a népszerű üzenetküldő alkalmazáson, WhatsAppon keresztül is el lehet érni.
Az Iberia WhatsAppon a +34 676 67 60 04 spanyolországi telefonszámon érhető el, ahol az alábbi kérdésekkel kapcsolatban tudnak segítséget nyújtani:
- Járat státuszának ellenőrzése
- Általános információk az utazásról
- Utasfelvétel
Az utasfelvételt WhatsAppon keresztül csak olyan schengeni járatok esetében lehet elvégezni, amelyet az Iberia, Iberia Express vagy a cég megbízásából regionális útvonalakat repülő Air Nostrum üzemeltet, a Madrid-Barcelona járat kivételével.
A WhatsAppon automatikus üzenetküldés segítségével válaszolnak a kérdezőnek. Korábban már írtunk arról, hogy a Lufthansa, a Swiss, az Austrian, valamint Gatwick reptere is automatikus üzenetküldéshez folyamodott, azonban ők Facebook Messengeren vezették be ezt.
Az Iberia tervei között szerepel a WhatsApp-szolgáltatás angol nyelvű verziójának bevezetése, illetve kiegészítő funkciók hozzáadása.
„Az Iberiánál azt szeretnénk elérni, hogy minden utas az általa preferált csatornán tudjon kapcsolatba lépni velünk. Spanyolországban és sok más országban is a WhatsApp a legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás, mostantól egyszerűen és gyorsan válaszolhatunk az alkalmazáson keresztül feltett kérdésekre” – jelentette ki Gabriel Perdiguero, az Iberia projektvezetője.
Az Iberia jelenleg nagy hangsúlyt fektet a digitális átalakulásra: egyes hosszútávú járatain VR tartalmakat vezetett be, ezenkívül folyamatosan új funkciókkal bővíti az applikációját, mint például a digitális poggyászmérő vagy a Bag on Board szolgáltatás, amelynek segítségével egyszerűbbé tette a poggyászfeladást.