A Universal Hydrogen igazgatótanácsa a felszámolásról döntött, miután nem sikerült további finanszírozást bevonni, és a cég eladása is meghiúsult.
A 2020-ban alapított startup hidrogén-üzemanyagcellás hajtásláncot fejlesztett, amellyel utólag lehetett volna felszerelni a turbólégcsavaros ATR és Dash 8 típusokat, emellett a környezetbarát előállítású hidrogénnek a termelőktől a repülőgépekhez juttatására is fejlesztettek megoldásokat.
A cég De Havilland Canada Dash 8-300-asa 2023 márciusában hajtotta végre szűzrepülését, amelynek az egyik Pratt & Whitney Canada PW123 hajtóművét cserélték le elektromos motorra, amit direktben hajtottak meg az üzemanyagcellák.
Tavaly nyáron a tesztrepülések felgyorsítását tervezte a gyártó, és 16 lehetséges vevővel, köztük légitársaságokkal és lízingcégekkel is szándéknyilatkozatokat írt alá összesen mintegy 250 gép átalakítására, hosszabb távon pedig a legelterjedtebb, Boeing 737-es és Airbus A320-as típusokhoz is alkalmazta volna az általa fejlesztett technológiát.
Bár a cégbe korábban több befektető összesen 100 millió dollárt pumpált, a legutóbbi részvénykibocsátás a minimális érdeklődés miatt kudarcba fulladt, ezért a kedvezőtlen gazdasági környezettel és politikai várakozásokkal indokolva a felszámolás elindításáról döntött az igazgatótanács.
A Universal Hydrogen problémáinak első jele az volt, hogy áprilisban távozott a vállalat éléről az alapító, Paul Eremenko, aki korábban az Airbus technológiai igazgatója volt.