Csökkenti üzemméretét a Brussels Airlines, mert három éven belül nyereségessé szeretne válni. A lépés létszámcsökkentéssel is jár.

A Flightglobal szerint erről maga a belga légitársaság közölt részleteket: a Lufthansa-csoport legújabb tagja három éven át húzódó programot indít, amelynek célja a veszteség felszámolása.

Mint írták, az elmúlt években jelentős fejlődésen ment át a cég, de ez nem járt együtt a nyereségességgel. „Egy lépést hátra kell lépnünk, hogy a jövőben fenntarthatóan növekedjünk” – magyarázta a közlemény, hozzátéve, hogy hamarosan megkezdődik a hálózat áttekintése és a megszüntetendő járatok kiválasztása, ezt a flotta méretének csökkentése követi majd.

Fotó: AIRportal.hu

A Brussels Airlines azt is elismerte, hogy a zsugorodás munkahelyek elvesztésével is jár, de azt nem mondták meg, hogy hány embert bocsátanak majd el, a szakszervezetekkel már megkezdték a tárgyalásokat.

A légitársaság célja, hogy három éven belül 8 százalékos profitmarzsot érjen el. Hogy ez mennyire lesz kihívás, azt azért nehéz megmondani, mert a Brussels Airlines gazdálkodása nem különül el, a Lufthansa-csoport együtt kezeli a Eurowings pénzügyeivel. Ketten együtt a 2018-as évben mínusz 5,5 százalékos profitmarzsot értek el, az összesített üzemelésük 231 millió eurós veszteséget termelt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Adatbázisok szerint a Brussels Airlines mintegy 40 Airbus A320-as családba tartozó gépet üzemeltet, ezek átlagéletkora meghaladja a 15 évet, de a tizenöt A330-as sem fiatalabb. A hálózat 72 európai, valamint 23 afrikai és észak-amerikai várost fed le: a légitársaság elsősorban az afrikai térségben erős a Lufthansához képest.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A cég négy hónapja vizsgálja, hogy milyen lépéseket érdemes megtenni, és hogyan lehet a leghatékonyabban visszatérni a nyereséges üzemeléshez. Egy biztos, a Brussels Airlines nem fog a mostaninál jobban integrálódni az Eurowingsbe, mivel a Lufthansa-csoport más-más szerepet szán a két légitársaságnak.