Csoportos keresetet nyújtott be 12 nemzetközi légitársaságnál dolgozó 3000 pilóta a Boeing ellen, a 737 MAX tervezési hibái miatti kompenzáció és büntetés kiszabása érdekében.

A kínai állami Szinhua hírügynökség jelentése szerint egy ausztrál ügyvédi iroda az illinois-i bíróságra adta be a keresetet, mivel a Boeing székhelye Chicagóban van. A jogászok az USA-beli partnerükkel együtt kompenzációt és büntetést akarnak kiperelni a repülőgépgyártóból a 737 MAX tervezési hiányosságai, valamint az ezek miatt okozott szerencsétlenségek, az elmaradt repülések és fizetéscsökkenés miatt.

Jospeh Wheeler légügyi jogász szerint amikor a légiközlekedési hatóságokban világszerte kétségek merültek fel a Boeing 737 MAX biztonságos üzemelésével kapcsolatban, azonnal a földre parancsolták a gépet, ezzel azonban azok a pilóták sem repülhetnek, akiknek erre a típusra volt szakszolgálati engedélyük és típusvizsgájuk.

Ők nem voltak tisztában azzal, hogy gép pontosan milyen specifikációval rendelkezik és milyen berendezéseket telepítettek a típusba, ahogy arról már az első, Lion Air-katasztrófa után USA-beli légitársaságok szakszervezetei is nyilatkoztak.

737MAX; 737; Boeing; 737MAX first flight; air to air; K66500-05

Sok pilótát kényszerszabadságra küldtek, másik bázisra irányították át, emiatt pedig kevesebbet repülhetnek és a fizetésük is alacsonyabb.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár a perben részt vevők kiléte titkos, Wheeler azt mondta, az általuk közösen benyújtott kártérítési igény közel 250 millió dollár.

Mint arról beszámoltunk, a hatóságok a Lion Air és az Ethiopian Airlines egy-egy járatának katasztrófája után vonták vissza a Boeing 737 MAX légialkalmassági engedélyét. A legutóbbi tervek szerint szeptemberben már megindulhatnak a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) által ellenőrzött tesztrepülések, ugyanakkor a típus legnagyobb üzemeltetője a napokban frissítette előrejelzését és 2020-ig kivonta a gépet az aktív flottából.