A TAP Portugal közölte, hogy bevezető légitársaságként a korábban tervezettnél három hónappal később, csak 2018 márciusában juthat hozzá az első Airbus A330neo-hoz. Információik szerint a hajtóművek miatt késik a program, de sem a Rolls-Royce, sem a repülőgépgyártó nem kommentálta a hírt.
A TAP Portugal lesz az A330neo első üzemeltetője
Tizennégy darabot rendelt az Airbus A330-900neo-ból a TAP Portugal, és bevezető légitársaságként 2017 végén várnák az első példányt. A gyártó most szeptemberben kezdte el a tesztrepülőgép összeszerelését, a szűzfelszállást a jövő év elején tervezik.
A napokban azonban az aero.de cikke szerint Fernando Pinto, a TAP vezetője azt mondta:
a hajtóművek miatt előreláthatólag három hónapos késéssel, csak 2018 márciusában vehetik át az első A330neo-t.
A Trent 7000 típusú Rolls-Royce-hajtóművek már javában zajló tesztelésénél esetleg felmerült problémákról a brit vállalat nem volt hajlandó nyilatkozni.
Csak annyit mondtak, hogy dolgoznak az ügyfeleikkel az A330neo elkészítésén. Az Airbus pedig egyáltalán nem kommentálta a TAP-vezér szavait.
Az Airbus eddig 186 példányra kapott megrendelést az A330neo két változatára.
Az A330-200-ason, illetve -300-ason alapuló A330-800 és -900 az új generációs Trent-hajtóművek mellett aerodinamikai módosításokat, az A350-estől örökölt Sharklet-szárnyvéget és számos más technológiai fejlesztést is megkap.
Az elődjénél jóval alacsonyabb kerozinfogyasztással és kedvezőbb árával az A330neo az A350-esek „kisebb testvéreként”, valamint annak költséghatékony alternatívájaként is helye lehet a légitársaságoknál a gyártó reménye szerint. Néhány cég, mint például maga a TAP vagy a Hawaiian Airlines már módosította is rendelését, utóbbi a vélhetően meg sem épülő A350-800-asról váltott A330neókra.