Elnapolta a döntést az Airbus az A220-as nagyobb, 500-asnak is nevezett variánsának megtervezéséről, az illetékes szerint a továbbiakban a projekt „nem élvez prioritást” a járvány miatt.
Jeff Knittel, az Airbus America vezetője az Aviation Week webinarján beszélt erről az Aero.de beszámolója szerint. „Hatalmas erőfeszítésbe kerül a pénzünket megtartani” – indokolta Knittel a döntést arról, miért kaszálták el az egyébként elég nagy népszerűségnek örvendő projektet.
Végleg azonban az Airbus sem tett le az 500-as variánsról, mivel a vezér elmondása szerint továbbra is nagy potenciál van az A220-as fejlesztésében. Most azonban ez a projekt nem élvez prioritást a koronavírus-járvány hatásai miatt.
Talán azért sem siet az Airbus, mert az A220-as kapacitásának megnövelésével nagyon közel kerülne az A320neo család belépő modelljéhez.
Így pedig a gyártó saját magának állítana konkurenciát, olyan piaci környezetben, amikor minden megrendelés fontos.
Az A220-as nagyobb verzióját az Air France, a Korean Air és az Air Baltic is szorgalmazta a közelmúltban, a koronavírus-járvány nélkül mostanában kellett volna döntést hoznia a gyártónak a projekt indításáról.
Legutóbb tavaly novemberben merült fel – vélhetően akkor is légitársasági nyomásra – az 500-as verzió elkészítése, de az Airbus szóról szóra ugyanazt nyilatkozta, mint most: potenciál van benne, döntés még nincs róla.
Pedig Guillaume Faury vezérigazgató tavaly év elején még nagyon optimista volt, úgy vélte, hogy a típus gyártásának felpörgetése után bele is kezdhetnek a hosszított törzsű változat megalkotásához.
A most megspórolt pénzt viszont a mobile-i és mirabeli gyártósor kibővítésére tudják költeni, a tervek szerint 2021-ben a jelenlegi 5 helyett 10 gép fog elkészülni minden hónapban, majd a kereslettől függően 2025-re már a havi 14 darabos gyártási ráta sem elképzelhetetlen.
A220-asból idén lemondásokkal együtt számolva 42 példányt adott el a gyártó június végéig, a rendelésállomány a hatodik hónap végén 526 darabon állt.