A koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés okán a Boeing úgy döntött, egy évvel elhalasztja a 777X típus bevezetését, az első gép 2022-ben állhat forgalomba. Emellett a gyártó tovább csökkenti a Dreamliner gyártási rátáját, havonta csupán hat 787-es készül 2021-től.
Az első fél éves eredmény-kimutatásában a kereskedelmi gépekkel foglalkozó üzletág terveiről is beszámolt a Boeing. A szerdán közzétett dokumentum szerint a 737-es program újraindítása jelentős többletköltséget jelentett a társaságnak, de továbbra is azzal számolnak, hogy 2022-re 31-re emelhetik a típus havi gyártási rátáját, a további bővítést viszont a piaci igényektől teszik függővé.
A 767-es és 747-es programban nem lesz változás, a másik két szélestörzsű típusa esetében azonban komoly visszavágásra készül a Boeing.
A korábbi híresztelésekkel egybehangzóan a Boeing bejelentette, hogy a 777X típus első példányát a tervezettnél egy évvel később, 2022-ben adják át az indító légitársaságnak, az Emirates-nek.
Emellett döntés született arról is, hogy a 787 Dreamliner gyártási rátáját jövőre a jelenlegi 10-ről 6-ra csökkentik, 777/777X-ből pedig havonta kettő készül majd.
A június 30-án zárult félévben a Boeing 70 gépet adott át üzemeltetésre, szemben az egy évvel korábbi 239 példánnyal, a teljes rendelésállomány kicsivel több mint 4500 darabot tartalmaz 326 milliárd dollár értékben.
Ez a visszaesés a pénzügyekben is megmutatkozik, bár a kereskedelmi gépekkel foglalkozó részleg rossz teljesítményét (felével csökkent a bevétel) a hadiipari és szolgáltatási szektor némileg javította. A Boeing a január-júniusi időszakban 26 százalékkal kevesebb, 28,7 milliárd dollár bevételre tett szert.
Az üzemi szintű veszteség viszont az egy évvel korábbi 1 milliárd dollár helyett 4 milliárdra rúg.
David Calhoun vezérigazgató a lapunkhoz is eljuttatott közleményben rendkívüli eredményként értékelte, hogy a 737 MAX teljesítette a berepülési fázist, arról azonban nem szólt, hogy mikorra várható a két légikatasztrófában érintett széria kereskedelmi forgalomba való visszaállása.