Összeillesztette a Boom Supersonic az XB-1 „Baby Boom” szuperszonikus technológiademonstrátor repülőgép törzsét és szárnyát, ezzel egy lépéssel közelebb kerülve az idén esedékes első felszálláshoz.
A Twitterre feltöltött videóval illusztrálta a hírt a gyártó, amelyen a folyamatról készült gyorsított felvétel látható.
A közlés szerint a gép mindkét, együttesen 330 kilogrammos szárnyát egy darabból készítették el, és még áprilisban szerelték fel a törzsre.
Ezt megelőzően már egy másik példányon elvégezték a statikus terhelési próbákat, amelyen a konstrukció maradéktalanul megfelelt, kibírja a hangsebesség feletti repüléssel járó extrém nagy igénybevételt.
Videó az XB-1-es szárnyának és törzsének összeszereléséről:
XB-1’s wings are ready to soar.
We've successfully installed the wings on XB-1, our supersonic demonstrator. Here, the team positions the 725-pound wings into place, making them look as light as air. #aerospace pic.twitter.com/2FZ63XCgAy
— Boom Supersonic (@boomaero) May 14, 2020
Az XB-1 Baby Boom technológiademonstrátor sárkányszerkezete, szárnya és kormányfelületei nagyrészt megegyeznek a háromszor nagyobbra tervezett Overture szuperszonikus utasszállítóéval.
A legnagyobb eltérés egészen biztosan a hajtóművekben lesz: a most készülő repülőgépbe három, eredetileg katonai típusokban alkalmazott General Electric J85-15-ös erőforrást szerelnek be. Azonban ezeknek a fogyasztása, karbantartásigénye és a zajterhelése túl nagy a kereskedelmi alkalmazáshoz, teljesítményük ellenben túl kicsi.
Ha minden jól alakul, az XB-1-es már idén a levegőbe emelkedhet, és elkezdődhet a több évesre tervezett tesztelési időszak, amelynek tapasztalatai alapján tökéletesítik az Overture terveit. Az utasszállító prototípusa leghamarabb 2025-2027-ben szállhat fel először.