Kigördült az európai gyártó festőhangárjából az első Airbus A330-800neo, azaz a rövidebb törzsű A330neo változat.

A -800-as változat első felszállását 2018 közepére tervezi az Airbus.

A szűzrepülésig hátra lévő időben a tesztelési programhoz szükséges speciális műszerekkel és berendezésekkel szerelik fel a repülőgépet, valamint földi teszteket végeznek a gépen.

A gyártó a közösségi média oldalin tette közzé az első fotókat az A330-800 neo prototípusának elkészült festéséről. (Forrás: Airbus)

Amint arról korábban beszámoltunk, az A330-800 az A330neo család második, rövidebb törzsű tagja, a nagyobb befogadóképességű -900-as változat mellett, mely 2017. október 19-én hajtotta végre első repülését.

Az A330-800neo alapváltozata 242 tonnás maximális felszállótömegével (Maximum Take-Off Weight – MTOW) 7 500 tengeri mérföldes (13 890 kilométeres) utak megtételére képes. Az Airbus 251 tonnás változatban is gyártja majd a típust, mely 8 150 tengeri mérföldes (15 090 kilométeres) hatótávval rendelkezik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A330neók különös ismertetőjelei az A350-esekhez hasonló ívelt szárnyvégek lesznek, a megnövelt 64 méteres szárnyfesztáv és a fekete keretes pilótafülke ablakok mellett.

Az A330-800 a népszerű, 250 utas szállítására képes A330-200-as típus sikerére épít, melyből jelenleg több mint 600 példány van üzemben szerte a világon. Az A330-800-as típus az új generációs hajtóművek és kisebb módosítások révén jobb gazdasági mutatókkal rendelkezikaz az elődjénél, 14%-kal csökken az üzemanyagfogyasztás. Az utasok számára megnövelt komfortérzetet biztosít  – köszönhetően az A350 XWB-ből örökölt Airspace kabinberendezésnek.

A rövidebb törzsű A330neo 99%-ban megegyezik a nagyobb 300 utas szállítására képes A330-900-assal, ennek köszönhetően a mindkét változatot üzemeltető légitársaságok rugalmasan rotálhatják a gépek között a személyzeteket.

Airbus A330-800 rolls out of the paintshop

Join us behind the scenes as our new fuel efficient #A330-800 is getting dressed up.

Közzétette: Airbus – 2018. február 7.

Az A330-800 és -900 változatokat ugyanaz a gyártósor készíti, így a keresletnek megfelelően bármelyik változatra szóló megrendelést rugalmasan ki tudja teljesíteni az Airbus.

Hozzá kell tenni, hogy a rövidebb törzsű A330-800 változatból eddig mindössze egy vásárló rendelt, a Hawaiian Airlines hat darabot vesz majd át a típusból, de ők is fontolgatják, hogy inkább más típust választanak a rövidebb törzsű neók helyett.

Az új generációs A330neo-családból eddig körülbelül 210 példányra regisztrált megrendelést az Airbus, melyből több, mint 200 darab a hosszabb törzsű -900-as változatra szól.

Az A330-as típusból eddig mintegy 1 700 megrendelést regisztrált az Airbus (az előző generációs változatokkal együtt). A típusból több mint 1 300-at adott át eddig az Airbus, melyek világszerte 117 üzemeltető flottájában repülnek. Az A330-asok különböző változatai repülnek belföldi, valamint regionális járatokon, de hosszútávú, tengerentúli útvonalakon is bevetik őket.