A német fogyasztóvédelmi egyesület szerint a magyar hátterű légitársaság hátrányosan megkülönbözteti azon utasait, akik behajtó céget bíztak meg a nekik járó kártérítés kifizettetésével, a beadványnak helyt adott a berlini regionális bíróság.
A Wettbewerbszentrale honlapján elérhető közlemény szerint a Wizz Air az általános szerződési feltételek között olyan szabályt alkalmaz, amelyben az uniós 261-es irányelv alapján a járatok késéséért vagy törléséért kifizetendő kártérítés ügyét a honlapon történt regisztrációval az utasnak kell kezdeményeznie.
Ha a károsult harmadik felet, tehát ügyvédi irodát vagy erre szakosodott behajtót kér fel, akkor a Wizz Air plusz díjat számol fel, amelyet a kártérítés összegéből kell levonni.
Sőt, a kifizetést a légitársaság csak akkor indítja el, ha az átutalás kedvezményezettje a károsult, nem pedig a behajtó.
Mivel a fogyasztóvédelem szerint a Wizz Air elutasította az egyezkedést, a szervezet a berlini regionális bíróságon támadta meg a gyakorlatát.
Álláspontja szerint ugyanis ezzel a légitársaság hátrányosan különbözteti meg az utasokat, a bíróság pedig első fokon a hatóságnak adott igazat.
A testület úgy ítélt, hogy a Wizz Air jogilag is hátrányosan különbözteti meg az utasokat, és korlátozza a jogaikat. Megjegyezték továbbá, hogy a légitársaságoknak együtt kell élniük azzal, hogy kártérítést kell fizetniük, és nem tisztességes eljárás, ha a saját szabályaikkal ellehetetlenítik a behajtásra szakosodott vállalatokat.