Eltűntek a 10-es Dreamlinerre leadott rendelések az Emirates jövőbeni flottaterveiből és a gépek a Boeing könyveiben sem látszanak – szúrta ki a Flightglobal.
A légitársaság még a 2017-es Dubaji Légi Szalonon jelentette be, hogy 40 darab 10-es Dreamlinert vásárol a Boeingtől listaáron számolva 15,1 milliárd dollárért. A múlt héten közzétett éves pénzügyi jelentésben ugyanakkor a társaság 234 gépes jövőbeni flottájában nem szerepelnek ezek a gépek, amelyek átadása 2022-től indulna.
Szerepel viszont 40 darab Airbus A330neo és 30 darab Airbus A350-900-as, illetve még átadás előtt álló 14 darab A380-as és 150 darab Boeing 777X. A Dreamlinerek a tavalyi beszámolóban még szerepeltek, bár „jóváhagyott, de nem szerződött” státusszal.
Ezek szerint a cég legfeljebb szándéknyilatkozatot írhatott alá a társasággal, vagy blöff volt a bejelentés.
A szaklap szerint az Emirates hajtóművet sem választott a legnagyobb Dreamlinereihez, és a Boeing könyveiben sincs nyoma a megrendelésnek.
Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója az éves beszámolóban a flottával kapcsolatban a Dreamlinerekről szót sem ejtve azt írta, átvariálták az A380-as megrendeléseik egy részét, helyettük A330neókat és A350-eseket vesznek, hogy rugalmasabb legyen az üzemelés.
Mint arról beszámoltunk, az Emirates a múlt héten jelentősen, 68 százalékkal alacsonyabb, 237 millió dolláros adózott eredményről számolt be és tíz éves mélypontjára süllyedt a profit. Ezzel kapcsolatban vasárnap arról írt a Reuters hírügynökség, hogy a dubaji székhelyű légitársaság bejelentette, azonnali hatállyal távozott a cégtől Thierry Antinori pénzügyi vezető, aki a kereskedelmi tevékenységekért, termékekért és a törzsutas programért is felelős volt.