Az International Airlines Group felbontja az Air Europa megvételéről a spanyol légitársaság mostani tulajdonosával még 2019 novemberében kötött szerződést, az IAG 75 millió euró „bánatpénzt” fizet, de megmarad a lehetőség újból üzletet kötnie.
Az International Airlines Group (IAG) és a Globalia hivatalosan bejelentette, hogy felbontották azt a 2019. november 4-én aláírt, majd 2021. január 20-án módosított szerződést, amely szerint az IAG-hoz tartozó Iberia felvásárolta volna a Globalia tulajdonában lévő Air Európa összes részvényét.
Az IAG és a Globalia megállapodtak abban, hogy 2022 januárjának végéig megvizsgálják azokat az alternatív lehetőségeket, amely mindkét vállalat érdekét szolgálja, valamint jelentős előnyökkel jár a részvényesek, ügyfelek és a munkavállalók számára.
A felek megállapodtak, hogy a korábban meghatározott 40 millió eurós szerződésbontási díjon felül az IAG még 35 millió eurót fizet a Globaliának.
De ez a bánatpénz egy esetleges későbbi felvásárlásról szóló új megállapodás esetén beleszámítanak majd a vételárba.
Az elsősorban Latin-Amerikába és európai repülőterekre járatokat üzemeltető Air Europa felvásárlását még a járvány előtt, 2019 novemberében az Iberia kezdeményezte annak érdekében, hogy megerősítse pozícióit a madridi repülőtéren működő fő bázisán.
A felvásárlás versenyjogi akadályok mellett a világjárvány következtében előállt krízis miatt futott zátonyra, 2020 nyarán már csak az eredeti vételár felét fizette volna az IAG, amely az ajánlatát tavaly novemberben tovább csökkentette, majd azt közölte, hogy a vételárat csak 2026-ban fizetné ki. Mindeközben az Air Európa közel félmilliárd eurós állami támogatást volt kénytelen felvenni a spanyol államtól.