A kanadai állam támogatásával és a De Havilland Canada partnerségével felgyorsítja hibrid-elektromos meghajtási rendszerének fejlesztését a Pratt & Whitney, a hajtóműgyártó 30 százalékos hatékonyságnövekedést vár az új technológiától.

A projektet még 2019-ben indították útjára, más kódnév alatt folyt a Collins Aerospace bevonásával, most azonban a cég a De Havilland Canada segítségével egy demonstrátort is megépít.

A kanadai állam 160 millió dollár támogatást nyújt a projekthez, a fejlesztők reményei szerint 30 százalékkal csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, a demonstrátorhoz egy Dash 8-100-ast használnak fel.

Grafika: Pratt & Whitney

A turbolégcsavaros, regionális gépre egy elektromotort, valamint a Collinstól származó vezérlőegységet szerelnek fel. A földi tesztelés jövőre kezdődik, az első tesztrepülésre 2024-ben kerül sor.

Amellett, hogy a Pratt & Whitney a hibrid-elektromos rendszerben látja a zöldebb légiközlekedés lehetőségét, a most forgalmazott, gázturbinás egységek hatékonyságát is igyekszik növelni, valamint támogatja a fenntartható forrásból származó kerozin gyártását és használatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Pratt mellett a Rolls-Royce is ráállt már az alternatív meghajtás fejlesztésére, ebben korábban az Airbus is partnere volt. De az európai gyártó egyértelműen a hidrogénmeghajtás mellett tette le a voksát, így az E-Fan X programot egyedül viszi tovább a brit gyártó.

Utóbbi program célja egy legfeljebb 100 utas szállítására képes demonstrátor megalkotása, amely először részben, később pedig teljes egészében elektromos meghajtással emelkedik a levegőbe.