Legkésőbb jövő év elejére utolérheti korábbi vállalását az Airbus A320neo típuscsaládnak szánt hajtóművek átadásával az amerikai gyártó.
A Pratt & Whitney gyártási kapacitásban keletkező problémák miatt az Airbus idén jó néhány olyan A320neo repülőgépet szerelt össze, amelyhez nem érkezett meg időben a hajtómű, ezeket ironikusan vitorlázó-változatnak hívják.
A Flightglobal értesülése szerint Rick Deurloo, a hajtóműgyártó polgári részlegének vezetője a Farnborough-i Légiszalonon elmondta, hogy a termelés stabilizálódott. Ugyanakkor elismerte, hogy főképp az első negyedévben jelentősen elmaradtak a kitűzött céloktól, de igyekeznek bepótolni a szállításokat.
A tervek szerint legkésőbb 2023 elején érhet össze a repülőgépek és hajtóművek gyártási üteme.
Az Airbus ugyanakkor 2025-re már havi 75 darab A320neo típust szeretne készíteni, ami kihívások elé állítja a beszállítókat, köztük a Pratt & Whitney-t is. A tárgyalások jelenleg is folynak, ám az már most látható, hogy a hajtóművek szállításai csak 2026-ban érhetik el a kívánt szintet.