Végrehajtotta első tesztrepülését az A321LR. Az A321neo hosszú hatótávú változata 2018. január 31-én délelőtt 11 óra után néhány perccel szállt fel a hamburgi Airbus üzemből első tesztrepülésére, melyet mintegy két és fél órásra tervezett az európai gyártó.
A D-AVZO lajstromjelű prototípus pilóta fülkéjének ablakaira az A350-es és az A330neo típusokhoz hasonló fekete keretet festett a gyártó, ezzel is szimbolizálva a rokonságot a nagyobb hatótávú típusokkal.
A prototípus törzsén new yorki szabadságszobor és a párizsi Eiffel-torony jelképezi, hogy az A321neo hosszú hatótávú változata a transzatlanti útvonalakon is megállja majd a helyét.
A gyártó által sikeresnek minősített szűzrepülés végül 2 óra 36 percig tartott.
Az A321LR prototípusát CFM Leap-1A hajtóművekkel szerelték fel, de kérhető lesz a másik Pratt&Whitney Geared Turbofan erőforrásokkal is.
Az A321LR maximális felszállótömege 97 tonna.
A repülőgépbe akár három kiegészítő üzemanyagtartály szerelhető be, ezzel 925 kilométerrel növelhető meg a hatótávja. Ha az üzemeltetők a harmadik, középső kiegészítő üzemanyagtartályt (Additional Centre Fuel Tank – ACT) is beszerelik a repülőgépbe, akár 4000 tengeri mérföldes (7408 km) útvonalak megtételére is képes lesz az A321LR.
Az A321LR az eredeti A321ceo/neo példányokhoz képest módosított kijárati és vészkijárati kiosztással készült annak érdekében, hogy 230 helyett a légitársaságok akár 240 utast tudjanak szállítani a fedélzeten.
A 10 fővel nagyobb maximális befogadóképességet lehetővé tevő ACF (Airbus Cabin Flex) módosítás ma még opcióként rendelhető, de 2020 után már az A321neo alapkonfigurációjának részévé válik.
Az A321LR mintegy százórás tesztelési program előtt áll, beleértve több transzatlanti repülést is, mielőtt a gyártó megszerzi a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges hatósági engedélyeket. Az európai EASA és az amerikai FAA a gyártó tervei szerint 2018 második negyedévében adja ki a típus légialkalmassági tanúsítványát.
Az első LR 2018 negyedik negyedévében kerülhet kereskedelmi forgalomba.