A dubaji légitársaság földi tesztet hajtott végre egy Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amelyet kizárólag fenntartható üzemanyag táplált, a következő lépésben egy próbarepülést is terveznek.
Az Emirates közleménye szerint a teszt során 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal (SAF) vizsgálták a Boeing 777-300ER gépek GE90 típusú hajtóművének működését és teljesítményét, beleértve az alapjárati, felszállási és emelkedési, valamint az utazómagasságon történő repülés közbeni beállításokat is.
Az eredmények alapján megállapították, hogy a repülőgép fenntartható üzemanyaggal való működtetéséhez nincs szükség különleges karbantartási eljárásokra vagy a repülőgép rendszereinek átalakítására.
A következő lépésben a légitársaság egy tesztrepülés végrehajtását tervezi, amelyen az egyik hajtóművet fenntartható, a másikat pedig hagyományos üzemanyaggal fogják működtetni.
Ezt követően összevethetik és elemezhetik az üzemanyagrendszer viselkedését, összehasonlíthatják a hajtóművek teljesítményét.
A fenntartható üzemanyag használata akár 80 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást az üzemanyag teljes életciklusára vetítve.
Az Emirates és partnerei, a GE Aerospace, a Boeing, a Honeywell, a Neste és a Marathon Petroleum Corp. leányvállalata, a Virent közösen dolgoznak a fenntartható üzemanyagkeverékek fejlesztésén. Ennek során kifejlesztettek egy olyan speciális mixet, amelynek tulajdonságai és teljesítményjellemzői megegyeznek a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyagéval. Az együttműködés kiterjed a szintetikus összetevők és a bioüzemanyagok kutatására is. A cél, hogy támogassák egy iparági szabvány kidolgozását, illetve, hogy ezeket a keverékeket kereskedelmi használatra is engedélyeztessék. Jelenleg az előírások szerint a fenntartható üzemanyag aránya legfeljebb 50 százalék lehet a keverékekben.