Az indonéz nemzeti légitársaság, a Garuda leánycége, a Citilink is belép a fapados hosszútávú járatok piacára. Az anyacég megrendeléséből két A330-900neo érkezik a diszkont légitársaság flottájába, amelyekkel a német gazdasági központon kívül Dzsiddába repül majd, de további tervek is vannak.

Az idei negyedik negyedévben hosszú távú diszkont járatokat indít a Garuda Indonesia fapados leánycége, a Citilink, két A330-900neo típusú gép érkezik a flottájába – írja a Flightglobal.

A légitársaság vezetője a hétvégén azt közölte, hogy az A330neókat októberben, illetve decemberben veszik át, és Frankfurtba, valamint Dzsiddába repülnek majd a 365 üléssel berendezett gépekkel.

Fotó: AIRportal.hu

A meglehetősen sűrűnek tűnő székezésből a vezérigazgató közlése szerint 42 prémium turista osztályú ülőhely, 323 pedig sima turista. Elmondta, hogy a hosszútávú járatok elindítása a cég stratégiájának része, egyúttal pedig összehangolják azt a Garudáéval.

Mint kifejtette, azért esett a választásuk Frankfurtra mint az első igazi interkontinentális járat célpontja (Dzsiddába már eddig is járt szezonálisan, de azt A320-asok is képesek teljesíteni – a szerk.), mert az egyik legfontosabb központ Európában, Amszterdam és London mellett. Átszállóhelyként pedig lehetővé teszi, hogy a Citilink utasai más célállomásokat is elérjenek itt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az indonéz fapados jelenleg elsősorban belföldi járatokat teljesít, de van néhány útvonaluk Kínába, Malajziába és Kambodzsába is.

A Citilink hosszabb távon azt tervezi, hogy Ausztrália és Vietnam felé is terjeszkedik, de erről további részleteket nem árult el a cégvezető.

A Flightglobal megkeresésére az anyavállalat, a Garuda azt közölte: az ő 14 A330neóra szóló megrendeléséből érkezik a két példány a Citilinkhez. Azt azonban nem tudni, hogy további gépeket is átirányítanak-e a fapadoshoz, vagy hogy a Garuda átad-e a régebbi generációs A330-200-asokból és -300-asokból a leánycégének.

A portálhoz kapcsolódó adatbázis szerint már hat A330-900neo van konkrétan előjegyezve a gyártósoron a Garudának: az 1946-os, 1947-es és 1948-as sorszámú példány az idei második félévben, az 1958-as, 1959-es és 1960-as pedig 2020 elején érkezhet az indonéz légitársasági holdinghoz.