Futóműhibás Bombardier Global 5000-es üzleti repülőgép miatt volt kényszerhelyzet a budapesti repülőtéren szombaton délután.

Illusztráció. (Forrás: Bombardier)

A Bombardier Global 5000-es típusú businessjet a Maldív szigeteki Malé repülőteréről indult és Budapestre tartott.

A repülőgép személyzete Ferihegy megközelítése során problémát észlelt a futóművek kiengedésekor.

A repülőgép két alacsony áthúzást is végrehajtott a repülőtér felett, hogy az irányítótoronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányítók szemrevételezzék a futóművek állapotát.

Az első, délután 4 óra körül végrehajtott áthúzást követően a légiforgalmi irányítás azt közölte a pilótákkal, hogy a főfutók közül az jobb oldali futóművet egyáltalán nem, a bal oldalit pedig csak részben sikerült kiengedni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép ezt követően átstartolt, hogy a pilóták elvégezzék az ilyen kor előírt ellenőrzéseket és feltehetően alternatív módon próbálják kiengedni a futóműveket.

A repülőgép mintegy 15 perccel később egy újabb áthúzást hajtott végre a repülőtér felett 1000 lábas magasságban, a két futópálya között, a közvetlen torony közelében.

A LiveATC.net oldalon visszahallgatható rádióforgalmazás szerint a légiforgalmi irányítók ekkor már azt közölték, hogy úgy látják, hogy mindkét főfutóművet és az orrfutóművet is sikerült kiengedni.

A repülőgép ezt követően egy újabb megközelítésre helyezkedett be a 31L futópályára, majd 16:37-kor biztonságosan leszállt.

A repülőgépet a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság tűzoltójárművei követték a leszállást követően a számára kijelölt állóhelyre.

A Bombardier Global 5000 kényszerhelyzetével egy időben egy utasrosszullét miatti útmegszakítás is volt Ferihegyen, melyről itt írtunk.