Az A350-es után az A321-esből is szeretne áruszállító változatot gyártani az Airbus, értesülések szerint már megkezdte erről a puhatolózó tárgyalásokat.
A Leeham News iparági forrásokra hivatkozva számolt be arról, hogy az európai gyártó felbuzdulhatott az A350F sikerén, illetve a cargo-üzletág fellendülésén, és egyből egy újabb áruszállító, az A321F tervezésébe is belefogott.
Úgy tudni, a gyártó már meg is kezdte a tárgyalásokat az esetleges üzemeltetőkkel, ha ezek sikeresek lesznek, az Airbus bejelenti majd az új típusváltozat fejlesztését.
A lap spekulációi szerint az Airbus már az A350F-program bejelentésekor rendelkezett több példány vételére szóló szándéknyilatkozattal, és erre várnak az A321F fejlesztésével kapcsolatban is.
Az európai gyártó jelenleg csak konverziós programban kínálja a legnagyobb keskenytörzsű típusát, amelyet a résztulajdonában lévő Elbe Flugzeugwerke alakít át. Az A321P2F (passenger to freighter) konverziós programot még 2018-ban jelentették be, amikor luxemburgi Vallair Solutions 10 példányra szerződött.
A koronavírus-járvány miatt a cargo-piac ugyan a felkínált kapacitásban még elmarad a 2019-es szinthez képest, a társaságok nyeresége, valamint a gépek kihasználtsága hatalmasat ugrott, és több légitársaság is – köztük a Korean Air – az áruszállítás miatt maradt nyereséges.
Az e-kereskedelem már a pandémia előtt is jelentősen fejlődött, de az elmúlt egy évben még fontosabb lett a szerepe. A Boeing eddig gyakorlatilag egyeduralkodó volt a gyári áruszállítók piacán, mivel az Airbus az A330-200F programot 40 példány legyártása után érdeklődés hiányában leállította.