Prága és Bécs után Lengyelország fővárosába, Varsóba is a kétszintes óriásgépekkel közlekedne az Emirates. A típusváltásról az Emirates vezérigazgatója, Tim Clark beszélt újságírói kérdésre a Rzeczpospolita lengyel üzleti lapnak.
Az Emirates jelenleg napi rendszerességű járatot üzemeltet Varsóba, melyet Boeing 777-300ER repülőgépekkel teljesít a légitársaság.
Az Emirates 2016. május 1-től váltott típust prágai járatán, a cseh fővárosba A380-asok teljesítenek napi járatokat a Boeing 777-300ER repülőgépek helyett a nyári menetrendben.
Az osztrák fővárosba 2016. július 1-jén érkezett meg az első menetrend szerint Emirates A380-as. A kétszintes típus a napi két Dubaj – Bécs járat egyikén – a napközben érkező járaton – teljesít mostantól szolgálatot. Az esti járaton egyelőre marad a Boeing 777-300ER típus, azonban a légitársaság osztrák lapértesülések szerint már bejelentette abbéli szándékát, hogy a második napi járaton is A380-as típusra váltana.
A vezérigazgató a lap kérdésére, miszerint várható-e, hogy Varsóban is bevetik-e az óriásgépet konkrét dátumot nem említve azt válaszolta:
Ezt megígérhetem, sőt hamarabb mint gondolnák.
A vezérigazgató a prágai típuscserével kapcsolatban kiemelte, hogy nem csak a cseh utazóközönségben rejlő potenciál miatt döntöttek a nagyobb gépek bevetése mellett, hanem mert Prágába jelentős a beutazó turista forgalom Ázsiából és a Közel-Keletről is.
Ugyanez vonatkozik Budapestre is – emelte ki Tim Clark.
Az Emirates nem csak a fő európai átszálló-központokra fókuszál, hanem a kisebb potenciállal rendelkező repülőterekre is – idézi a lengyel pasazer.com légiközlekedési hírportál cikke a vezérigazgatót.
Budapesten egyelőre nem tudnák kiszolgálni az A380-ast
A budapesti repülőtéren menetrend szerinti forgalomban egyelőre hiába akarná bármely légitársaság bevetni az A380-ast, az óriásgépet a repülőtér nem tudná a légitársaságok által elvárt szinten menetrend szerinti forgalomban kiszolgálni.
A repülőtér ugyanis nem rendelkezik olyan terminál közeli, utashidas állóhellyel, amelyen elférne a kétszintes óriásgép, továbbá a terminálok és a futópályák közötti gurulóúthálózat is szűkös a repülőgép számára.
Ezek mellett az A380-as földi mozgását Ferihegyen a hatályban lévő eljárások is korlátozzák, a repülőgép csak a 31R jelű futópályát és a mellette futó gurulóutakat használhatná és alapesetben csak az irányítótoronyhoz közeli, viszont a termináloktól távolabb eső, B5 jelű holding öbölben „parkolhatna” és lehetne kiszolgálni.
Az eddigi információk szerint az idén májusban bejelentett új, B jelű utasmólót sem úgy építik majd meg, hogy az képes legyen az A380-as kiszolgálására.
A Pier B, melynek kivitelezése 2017 januárjában indulhat el és az utasforgalmi üzemelésre pedig 2018 nyarán lehet kész a tervek szerint, információink szerint majd csak egy későbbi „upgrade-del” lesz képes az óriásgép fogadására.