Heti három le- és felszállási résidőpárra sikerült szert tennie a Norwegiannek a londoni Heathrow reptéren a 2020-as nyári menetrendi időszakra, bár egyelőre csak ideiglenesen.
Az ügyben a résidőket (slotokat) felügyelő ACL (Airport Coordination Limited) adott ki közleményt, e szerint a Norwegian eredetileg tizennégyre pályázott, de ezek közül csak hatot – három-három le- illetve felszállásra szólót – tudtak a légitársaságnak átadni a Flightglobal híre szerint.
A túlterhelt, Heathrow-hoz hasonló reptereken az ilyen résidők a légitársaságoknál jelentős értékű vagyonelemnek számítanak, mivel nagyon nehéz és költséges őket megszerezni.
A norvég gyökerű, de a brit piacon is nagy kapacitásokkal jelenlévő prémium diszkont légitársaság most a Tunisairtől és a Turkmenistan Airlinestól felszabadult slotok egy részét kapta meg.
A tunéziai cég nyolcról kettőre, tehát mindössze egy járatpárnyira csökkentette az igényelt kapacitást, a türkmén légitársaságot pedig korábban a hatóságok tiltották el az európai és azon belül nagy-britanniai üzemeléstől, biztonsági kockázatokra hivatkozva, bár a korlátozást nemrég feloldotta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).
A résidők a 2020-as nyári menetrend idejére, március 29-től október 24-ig állnak a norvég low-cost cég rendelkezésére.
Megszerzésükkel az év legforgalmasabb időszakában összesen 178 le- és felszállásra van lehetősége a légitársaságnak a brit főváros legnagyobb légiforgalmi csomópontján. Heathrow repterén a Norwegian jelenlegi londoni bázisán, a Gatwicken kínáltnál is jobb átszállási lehetőségek állnak az utasok rendelkezésére.
Ugyanakkor a Norwegian egyelőre nem jelentette be, hogy milyen járatok indítását tervezi a legfőbb londoni reptérről az így rendelkezésére álló, heti három járatra szóló résidőpárral.
Kérdéses, hogy a pénzügyi problémái miatt jelentős átszervezés alatt álló low-cost légitársaság be tud-e törni a hagyományos légitársasági szövetségek és joint-venture formában üzemeltetett transzatlanti járatok piacára a Heathrow repülőtéren, ráhordókapacitás nélkül.
Az amerikai Jetblue, amely a Norwegiannal karöltve, 2021-től kíván megjelenni a low-cost transzatlanti járatok piacán, 35 slotpárra nyújtott be igényt, azonban egyelőre egyet sem kapott meg.
London második legforgalmasabb repterén, Gatwicken sem elhanyagolható viszont a birtokolt résidők értéke és azok fontossága. Mint arról korábban beszámoltunk, a Thomas Cook csődje után üresen maradt slotokra egyből három érdeklődő, a brit Virgin Atlantic, a magyar kötődésű Wizz Air és a British Airwayst is birtokló IAG-holding egyaránt bejelentkezett.