Hét százalékkal nőtt az elmúlt fél évben a Swiss genfi járatainak töltöttsége, köszönhetően a bázis átstrukturálásának. Sok új járat szezonálisként indult, de pár hónap után úgy döntöttek, egész évben repülni fognak bizonyos új célállomásokra.
Lorenzo Stoll, a légitársaság nyugat-svájci üzeméért felelős vezetője az Airways magazinnak adott interjújában számolt be az eredményekről. Mint mondta, genfi üzemüket jelentősen át kellett alakítaniuk, ennek nem csak a járathálózat megreformálása, de a személyzet áthelyezése is része volt. A nyugat-svájciak nagyon büszkék, és sokkal jobban fogadják, ha nem Zürichből áttelepített, hanem helyi személyzet szolgálja ki őket.
A járathálózat módosítása a diszkont forradalom miatt is fontos volt, és büszkén számolt be róla, hogy most már a Swiss is versenyképes árakat biztosít ügyfeleinek, de ár/érték arányban sokkal jobb szolgáltatást nyújt, mint a fapadosok. Emellett megpróbáltak olyan útvonalakat keresni, ami a helyiek érdeklődését kelti fel.
Ennek nyomán a nyári menetrendi időszakban 30 célállomást kínálnak utasaiknak, a húzás pedig bejött, ugyanis a járatok átlagos kihasználtsága 7 százalékponttal emelkedett, az egyik legnagyobb siker a szentpétervári járat. Malagába, Palma de Mallorcára és Portóba csak a nyáron akartak repülni, de olyan nagy a sikere a járatoknak, hogy télen is megtartják ezeket a célállomásokat.
A hosszútávú járathálózatban egyelőre nem várható változás Lorenzo Stoll elmondása szerint, továbbra is csak a New York-i járat közlekedik majd Genfből. De ahogy a regionális forgalom erősödik, egyre nagyobb az esélye, hogy a stabil ráhordó kapacitás segítségével új hosszútávú járatokat nyitnak Genfből.
A Swiss genfi bázisa korábban nagy veszteségekkel üzemelt, ezért lépéskényszerbe kerültek. A Lufthansa sajtóhírek szerint kiadta a parancsot: vagy rendbe szedik a genfi bázis üzemelését, vagy az Eurowingsnek passzolják át a központot.