Közösen fejleszt nulla károsanyag-kibocsátású erőforrást a két cég, akár utólag felszerelhető változat is készülhet.
A projektben a hidrogénhajtás fejlesztésében élen járó brit-amerikai ZeroAvia részéről az üzemanyagcellák terén elért eredményeket hasznosítják, a japán Mitsubishi leányvállalata – amely CRJ típuscsalád legnagyobb karbantartó szervezete – pedig a repülőgép-tervezésben, engedélyeztetési eljárásban, valamint ügyféltámogatásban szerzett tapasztalatait osztja majd meg.
A tervek szerint nemcsak új gépekre lesz elérhető a hidrogénhajtású erőforrás, hanem akár már forgalomban lévőkre is.

A ZeroAvia ezzel tovább bővítheti az általa elérhető piaci szegmenst, hiszen immár a nagyobb légitársaságok is érdeklődést mutathatnak majd termékeik iránt.
A vállalat eddig több mint 35 tesztrepülésen van túl a hatszemélyes Piper M osztályú repülőjével, jelenleg pedig már a 19 üléses Dornier 228-as átalakítása is folyamatban van, amelynek első felszállása néhány hónapon belül várható.
Ilyen méretű hajtáslánc piaci bevezetésére 2024-ben kerülhet sor, aztán 2026-ra készülhet el az 50-80 fős gépekhez tervezett egység, a regionális gépek piacát pedig várhatóan 2028-tól fogja kiszolgálni a vállalat.