Hitelhez jutott az Easyjet, így a takarékossággal együtt a következő kilenc hónapra biztosított a cég működése. A Közel-Keleten már az újraindulást tervezi az Etihad és az Emirates, amelyek teljes mértékben élvezik tulajdonosaik támogatását. Az Airbus az A220-as gyártás felpörgetését is elhalasztotta, és „gépenként” tárgyal az ügyfeleivel az átadásokról.

Európa második legnagyobb diszkont légitársasága, az Easyjet a Flightglobal szerint közel 400 millió font értékű hitelről állapodott meg, amelyet 2022-ben kell visszafizetnie.

Fotó: AIRportal.hu

A cég emellett több megszorító intézkedést is hozott, és rendelkezett több repülőgépe eladásáról-visszlízingjéről is, így összesen 3,3 milliárd brit font készpénzállományt sikerült felhalmoznia.

Johan Lundgren vezérigazgató szerint ekkora mértékű tartalékkal a légitársaság akár 9 hónapig képes életben maradni akkor is, ha nem lesznek bevételei.

Ez a történet megnyugtatóan zárult, viszont a 107 darab Airbusra szóló megrendelés körül továbbra is forró a hangulat. Stelios Haji-Ioannou alapító és résztulajdonos a The Financial Times szerint panaszt nyújtott be kollégáival szemben a brit pénzügyi felügyeletnél, mert szerinte a cégnek nem volt felhatalmazása a 24 gép átvételének halasztásáról dönteni, és az alapító képes akár a legfelsőbb bíróságig is elmenni az üggyel. Érdekes ugyanakkor, hogy pont ő szorgalmazta a rendelés lemondását, avagy az átvételek elhalasztását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus

A szerződés 5 milliárd eurót képvisel piaci értéken számolva, de a repülőgépek gyártójának nem ez most az egyetlen ilyen ügye a Reuters beszámolója szerint.

Az Airbus mai közgyűlésén Guillaume Faury vezérigazgató azt mondta, több ügyfelükről érkezett már megkeresés a gépek átvételének elhalasztásáról.

Ezeket ügyfelenként, sőt, repülőgépenként tárgyalják a közlése szerint. A vállalat a helyzet miatt nemcsak a toulouse-i A380-as összeszerelősor helyére szánt újabb A321neo-üzem felszerszámozását és elindítását, de most már a kanadai Mirabelben készülő A220-as gyártási rátájának tervezett emelését is elhalasztotta. A legújabb elképzelés szerint ezt csak 2021-ben kezdik el növelni a jelenlegi havi 4-ről.

Az Egyesült Arab Emírségekben két állami légitársaság, az Emirates és az Etihad már az újraindulást tervezi, amelyhez minden támogatást megkapnak tulajdonosaiktól, a dubaji, illetve az abu-dzabi emírségtől. A Flightglobal a cégek közleményeire hivatkozva azt írta: a cargo-járatok mellett mindkettő már most is repül a nagyobb európai városokba, igaz, minimális kapacitással, viszont az Etihad májusban már növelné a járatok számát.

Fotó: AIRportal.hu

Tony Douglas, a cég vezérigazgatója szerint mérhetetlen károkat szenved a szektor, mégis óvatosan optimisták, és amint lehet, azonnal helyreállítják a „normális” üzemmenetet.

Az Emirates a koronvírus-teszteket is azért vezette be, hogy visszaállítsa a légi utazásba vetett bizalmat.

Sok olyan légitársaság is ráállt ebben a helyzetben a cargo-piacra, amely előtte nem foglalkozott ezzel. Tökéletes példa erre a Delta, amely most Airbus A350-esével Szöulba és Pekingbe is repül, csak árut fuvarozva. Az utasszállító járatok megszűntével a belly cargo kapacitás kiesett, és a jelek szerint ezek csak lassan indulnak újra, ezért hosszabb távon is számolni lehet a szűkösebb kapacitásokkal.

Vélhetően erre épít a Lufthansa is, amely az Aero.de információi szerint azt fontolgatja, hogy

az első néhány Boeing 777-9-esét áruszállító triplahetesre konvertálja inkább.

Forrás: Lufthansa Cargo

Brian Pierce, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezető közgazdásza ezzel kapcsolatban korábban az AIRportal.hu kérdésére azt mondta, az áruszállító üzletágnak súlyos problémái voltak a járvány előtt is, ha pedig újraindulnak a járatok, ezek a gondok továbbra is fennállnak majd, nem lesz prosperálóbb a szektor a járvány után sem.