Az új Európai Bizottság egyik fő prioritásának kellene lenni a légiközlekedés problémáinak megoldása, a legégetőbb a kapacitáshiány kiküszöbölése – mondta a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) európai regionális igazgatója a szervezet szöuli éves közgyűlésén.

Rafael Schvartzman hangsúlyozta, nemcsak a légi, hanem a földi oldalon is jelentős fejlesztésre lenne szükség, ha az infrastruktúra követni akarja a forgalom bővülésének ütemét. A légtér kapacitásai jelenleg is rendkívül korlátozottak, tavaly megduplázódott a késések száma az előző évihez képest, és az idén is erre lehet számítani.

Emiatt az IATA álláspontja szerint mindenképpen szükséges lenne az Egységes Európai Égbolt (SES) koncepció bevezetése. Ezt azzal is alátámasztotta, hogy a szervezet álláspontja szerint nem konzisztens a légiforgalmi irányítás szolgáltatási színvonala, mivel 37 szolgáltató üzemel Európában.

Fotó: AIRportal.hu

A SES bevezetésével nemcsak az útvonalakat tudnák rövidebbé tenni, de a kapacitásgondok egy része is megoldódna, és 18 milliárd tonnával kevesebb szén-dioxidot engedne az európai légiközlekedés a levegőbe – mondta Rafael Schvartzman.

A másik fő pontnak a repülőterek kapacitásproblémáit nevezte, kiemelve a berlini Brandenburg repülőtér több éve húzódó problémáit. Ez ugyanis elengedhetetlen a légitársaságok számára, hogy hatékonyabban és fenntarthatóbban tudjanak üzemelni. Hozzátette: szerinte most nincs így, Európa nem a legjobb hely most légitársasági üzemelésre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.