Az elmúlt évek több mint százmilliárd forintos fejlesztéssorozatát és a légikikötő közösségének kiemelkedő színvonalú munkáját számos, az utasok véleménye és a szakma értékelése alapján odaítélt elismerés igazolta vissza – közölte a Budapest Airport. 

Az idei június már a negyedik hónap volt, amikor a repülőtér forgalma meghaladta az egymillió főt, január elejétől június végéig pedig összesen 6 683 524 utast kezeltek a repülőtéren, ez 26,6 százalékkal több, mint 2022 azonos időszakában, és már csak 9,4 százalékkal marad el a 2019-es rekordévben regisztrált adattól – emlékeztet az üzemeltető közleménye.

Az év eleji átmeneti globális lassulás után a légiáru-forgalom tavasztól újra növekedésnek indult, a budapesti repülőtéren az első félévben 91 452 tonnát tett ki. Mint a cég hozzáteszi, ezzel párhuzamosan az elmúlt évek százmilliárdos fejlesztés-sorozatának köszönhetően az idei év első felében számos elismerésben részesült a Budapest Airport és a teljes repülőtéri közösség.

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) a budapesti légikikötőnek ítélte oda (megosztva néhány másikkal) a legjobb európai repülőtér díjat a 15-25 milliós utasforgalmú kategóriában. Az eredmény komplex képet nyújt az érkező és induló utasok tapasztalatairól.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A következő díjat március közepén érkezett, a Budapest Airport egymás után tizedszer nyerte el a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét. A szervezet auditorai is megvizsgálták a repülőtéri szolgáltatásokat és folyamatokat, és négycsillagosra emelték a légikikötő minősítését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindemellett a vállalat cargo-tevékenységét is folyamatosan elismeri a szakma: miután tavaly elnyerte az Air Cargo News Awards „Az év cargo repülőtere” díját, idén is döntőbe került olyan rangos versenytársakkal, mint Szöul, Hong Kong, Szingapúr és Liége.

Áprilisban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a kontinens légikikötői közül elsőként megszerezte a nemzetközi WELL Health-Safety Rating minősítést, amely igazolja: a szakemberek minden szükséges lépést megtesznek annak érdekében, hogy az utasok és a személyzet egészségének biztonságát garantálják.

A Budapest Airport hagyománynak számító Éves Díjátadó Gálája már második alkalommal nyerte el az UNICEO élő kommunikációs megoldásokat szemléző díját a 150 fő feletti B2B rendezvények kategóriájában, a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége pedig az „Év event design kivitelezése” díjjal illette a Progressive Reklámügynökség és a Budapest Airport együttműködésében megvalósult rendezvényt.

A Budapest Airport és a Media Factory közös produkciója, a Szállj Munkába! – Sztárok a reptéren elnyerte a szakma legnagyobb elismeréseit, az IPRA aranyérmét, a CMA content marketing díját a márkacéllal készült tévéműsorok kategóriájában, valamint az Arany Penge díj Bronz Penge elismerését PR-megoldások kategóriában. Az első évad sikerére való tekintettel megkezdték a második évad forgatását, amely ősszel kerül adásba.

A lengyelországi Lódzban megrendezett Routes Europe Marketing Awards díjátadón a légitársaságok szavazata alapján a Budapest Airport elnyerte a 4-20 milliós utasforgalmú repülőterek kategóriájának legjobb légitársasági marketingje díját.

„Büszke vagyok a repülőtéri közösségre, hiszen ezek a díjak mind a közös munka eredményéről szólnak, arról az elhivatottságól, energiáról és szakmai tudásról, amelyet minden nap beleteszünk a repülőtér működtetésébe. A napokban megkapott utaselégedettségi felmérések azt mutatják, hogy az utasok érzékelik a folyamatos fejlesztések eredményét, látják és örömmel használják a bővülő szolgáltatásokat. Ezt a minőségi színvonalat szeretnénk a jövőben is fenntartani, és a növekvő utasszámhoz igazított kapacitásbővítéssel utasaink elégedettségét megőrizni” – hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója.