Újra megpróbálja megszerezni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjének többségi tulajdonrészét a magyar kormány, amely ismét ajánlatot tett a Budapest Airportra.

A Financial Times az ügyet ismerő két forrásától is úgy értesült, hogy a nyári, visszautasított vételi ajánlat után újabbal állt elő a magyar kormány a Budapest Airport megszerzésére.

Az ajánlati ár azonban nem ismert, a lapnak nyilatkozó egyik szakértő 4 és 5,5 milliárd euró közé tette a budapesti reptérüzemeltető értékét, miközben a járvány előtt 3 milliárd euróra becsülték.

(Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

A Bloomberg gazdasági hírügynökség arról értesült, hogy a tulajdonosok készek hivatalos tárgyalásokat folytatni a részvénycsomag eladásáról,

bár úgy tudják, az új ajánlat értéke továbbra is jóval alacsonyabb az ehhez hasonló tranzakciókhoz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról idén júliusban beszámoltunk, a Budapest Airport jelenlegi tulajdonosai áttekintették, majd később visszautasították a kormány akkori ajánlatát, mert túl alacsonynak tartották a vételi összeget, amelyről egyébként pontos adatok azóta sem láttak napvilágot.

A többségi tulajdonos AviAlliance akkor azt közölte, hogy nem ők kezdeményezték a tranzakciót, és szeretnének befektetőként az üzemeltető vállalat mögött maradni.

Az egyik legnagyobb kanadai nyugdíjalap, a PSP tulajdonában lévő, de németországi bejegyzésű AviAlliance (a Hochtief egykori reptérkezelő cége) 55,44 százalékot birtokol a Budapest Airportban. Mellette a szingapúri GIC állami tőkealap vállalata, a Malton 23,23 százalékos, a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) pedig 21,23 százalékos részesedéssel bír.

Sem az AviAlliance, sem a CDPQ, sem a magyar kormány nem kommentálta a Financial Times értesüléseit, a GIC pedig nem volt elérhető a lap számára.