Megérkezett a Budapest Airportot legnagyobb arányban birtokló AviAlliance-hez a magyar kormány vételi ajánlata, amelyet a cég megvizsgál, de szeretne tulajdonos maradni.

A Reuters jelentése szerint a cég közölte: nem ők kezdeményezték ezt, de a részvényesek miatt kötelező áttekinteniük az ajánlatot, ugyanakkor továbbra is hosszútávú befektetésként számolnak a Budapest Airporttal.

Vagyis az AviAlliance újra azt közölte, hogy a ferihegyi repülőteret üzemeltető vállalatot nem áll szándékában eladni, hozzátéve: „reméljük, hogy lehetőségünk lesz befektetőként a cégben maradni”.

Az egyik legnagyobb kanadai nyugdíjalap, a PSP tulajdonában lévő, de németországi bejegyzésű AviAlliance (a Hochtief egykori reptérkezelő cége) 55,44 százalékot birtokol a Budapest Airportban. Mellette a szingapúri GIC állami tőkealap társasága, a Malton 23,23 százalékos, a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) pedig 21,23 százalékos részesedéssel bír. A szingapúriak nem kommentálták a vételi ajánlatot, a québec-i nyugdíjalap pedig nem volt elérhető.

Forrás: Budapest Airport

Mint arról szombaton beszámoltunk, a múlt héten a kormány nem kötelező érvényű ajánlatot tett, amely akkori információk szerint a hasonló tranzakciókhoz, illetve a korábbi értékbecslésekhez viszonyítva a piaci ár alattinak számít. A járvány előtt a repülőtér értékét 3 milliárd euróra becsülték.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőtér többségi tulajdonjogának megszerzésével kapcsolatos feladatokra május végén Palkovics László innovációs és technológiai minisztert jelölték ki, aki kormánybiztosként látja ezt el.

A magyar kormány az elmúlt években többször kinyilvánította, hogy a repülőtér privatizációja elhibázott döntés volt, 2019-ben több kormányzati kritika is érte a Budapest Airportot a Ferihegyen uralkodó állapotok, elsősorban a fapados járatok által használt “bádogterminál” miatt. A repülőtér üzemeltetőjénél történt menedzsmentváltás, valamint az elmúlt egy évben elkészült beruházások eredményeként a nyílt támadások megszűntek, miközben hivatalos párbeszéd kezdődött az üzemeltető és a kormány között a repülőtér további fejlesztéseiről.