Egy váratlan probléma miatt még tovább késik a Wizz Air első nagy hatótávú Airbus A321XLR repülőgépének forgalomba állítása.
Az eredeti tervek szerint a típusváltozat március végén állt volna forgalomba a brit leányvállalat London-Gatwick és Dzsidda közötti útvonalán.
Az A321XLR átadásának késése miatt a légitársaság jelenleg A321neo repülőgépeivel, csökkentett terheléssel teljesíti a járatokat, hogy ne legyen szükség közbenső leszállásra.
Korábbi értesülések szerint a gyártó és a légitársaság az átadást április 10-re, azaz mára halasztotta, ám információink szerint egy nem várt probléma miatt újabb csúszás történt.
Értesülésünket megerősítette a Wizz Air sajtóképviselete is, mint írták, az Airbus A321XLR tervezett átadása késik, mivel váratlan probléma merül fel a szállítási folyamat során.
Hozzátették: egyelőre nem rendelkeznek pontos információval az átadás új időpontjáról.

Mint ismert, a Wizz Air lesz a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR első üzemeltetője, ez a változat februárban szerezte meg a hatósági engedélyt. A korábbi közlés szerint a Wizz Air UK után a Wizz Air Malta olaszországi bázisán áll majd forgalomba a következő példány, amellyel június 2-től Milánó-Malpensa és Abu-Dzabi között repül majd a légitársaság.
Március közepén Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Újdelhiben jelentette be, hogy a Wizz Air még még idén közvetlen járatot indít Budapest és Mumbai között a hét minden napján, amit a magyar és az indiai főváros közötti összeköttetés követhet.
Tavaly júniusban Váradi József, a diszkont légitársaság vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy cége a magyar, az olasz, valamint az osztrák hatóságoktól is megkapta a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra, és az ázsiai ország jóváhagyását követően indulhatnak el a járatok A321XLR-ekkel.
A légitársaság tavalyi pénzügyi évről készült jelentése szerint 47 példányra rendelkezik megrendeléssel az A321neo legnagyobb hatótávolságú változatából. Owain Jones, a Wizz Air ügyvezető alelnöke a hamburgi Airbus gyárban júliusban megtartott kerekasztal-beszélgetésen az AIRportal.hu kérdésére az mondta, hogy a típusvariáns az A321neókhoz hasonlóan 239 utas szállítására alkalmas fedélzeti berendezéssel áll náluk forgalomba, a korábbi hírek szerint az olasz Geven gyártó üléseivel.
Az A321XLR 2022 júniusában teljesítette szűzrepülését, ezt egy kiterjedt tesztprogram követte, amelyben három repülőgép vett részt, a gyártó egyelőre a CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt változathoz és csak a 97 tonnás maximális felszállótömeghez szerezte meg a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítványt. Az A321XLR-ről itt írtunk bővebben.