További 400 millió eurót biztosít az olasz kormány a meghiúsult privatizáció után az Alitalia számára, és a nemrég lejárt határidő után jövő május végéig kell új tulajdonost találni a csődvédelemben működő cégnek.
Az eddigi 900 millió eurós hitel után most az idén felállt új olasz kormány ismét kisegíti a csődvédelemben működő Alitaliát, és meghosszabbítja a privatizációs folyamat határidejét is a Flightglobal cikke szerint.
Az olasz légitársaság 400 millió eurót kap, és 2020. május 31-ig kell befektetőket találni az átvételére.
Az újabb kölcsön a közlés szerint a céget felügyelők azon „stratégiai kezdeményezéseit” támogatja majd, hogy a légitársaságot hatékonyabbá tegyék.
Egyelőre nem tudni, hogy az állami támogatásokat szigorúan korlátozó uniós előírásoknak megfelel-e a hitel, és hogy az olasz kormányzat elvégezte-e a szükséges egyeztetéseket e célból az illetékes uniós szervekkel (ahogy a lengyel LOT esetében ez megtörtént, emiatt nem minősítette tiltottnak a cég támogatását az Európai Bizottság).
Mint megírtuk, a privatizáció levezénylésével megbízott olasz államvasutak (Ferrovie dello Stato, FS) nem tudott megegyezni az infrastruktúra-üzemeltető Atlantia holdinggal, ezért a november 21-i határidőre nem született megegyezés a Delta Air Lines részvételével tervezett privatizációról. Az Atlantia számos feltételt támasztana a részvételéhez, de ezeket egyelőre nem látta teljesítettnek.
Ugyanakkor az FS is úgy nyilatkozott, hogy hiányoznak fontos részletek egy végleges megállapodáshoz. A Lufthansa változatlanul csak előzetesen áramvonalasított, átszervezett Alitalia iránt érdeklődne.
Ismert, az Alitalia az abu-dzabi Etihad érdekeltségébe tartozott, ám az emírségekbeli légitársasági csoport pénzügyi gondjai miatt csak akkor lett volna hajlandó tovább finanszírozni a veszteséges olasz céget, ha sikerül az átszervezése. Az erről szóló tervre viszont a dolgozók nemet mondtak, végül az Etihad kivonult a folyamatosan súlyos veszteségeket termelő vállalatból.