A nagy járattörlési hulláma miatt a Ryanair bírságot kapott az olasz versenyfelügyelettől. Az 1,85 millió eurós (mintegy 600 millió forintos) büntetést azért rótták ki, mert a cég nem megfelelően tájékoztatta az utasait.
Tavaly ősztől kezdve számtalan járatát törölte a Ryanair: mint a menetrendi pontosságról szóló első ködös közlések után végül Michael O Leary vezérigazgató elismerte, a saját menedzsment-hibájukból.
A repülőszemélyzet beosztási rendjében történt malőr, a túl sok szabadságolás miatt voltak kénytelenek a nagy nyilvánosságot kapott, példátlan lépéssorozatra.
Az olasz versenyfelügyelet most kiadott határozatában az atwonline.com szerint kimondta, hogy a cég nem rendkívüli, külső okok miatt, hanem menedzselési hiba miatt törölte a járatokat.
A hatóság vizsgálata alapján eleinte az ír fapados nem megfelelően tájékoztatta az utasait a jogaikról, azonban később módosított az információszolgáltatáson.
A Ryanair az olaszok szerint az első időszakban félrevezette az ügyfeleit az uniós direktíva szerint járó kártérítésről, és csak jegyár-visszatérítést vagy átfoglalást kínált fel.
Előbbi a híres 261/04-es uniós szabályozás, amely távolságtól és a késés, törlés idejétől függően akár több száz eurós kártérítésre is kötelezi az unió területén közlekedő bármely légitársaságot.
Mindezek miatt végül 1,85 millió eurós, mintegy hatszázmillió forintos bírságot rótt ki a Ryanairre az olasz versenyfelügyelet. A büntetés összegét mérséklő tényezőként vették figyelembe, hogy az idén februártól már feltüntette a cég a kártérítési lehetőséget, és hogy egyedi tájékoztatást is adott az érdeklődő utasoknak a jogaikról.
A Ryanair közölte, hogy az ügyvédei már tanulmányozzák a határozatot.