A következő téli menetrendtől 18 helyett csak 11 repülőgépet állomásoztat majd az Easyjet a német főváros repterén. Helyére a Lufthansa fapadosa, a Eurowings készül beugrani, állást is ajánlva az elbocsátandó dolgozóknak, de a légikikötő üzemeltetője az utasszám és bevételei jelentős csökkenésétől tart.
Mivel ősztől jelentősen visszavágja berlini kapacitásait az Easyjet, a légikikötő üzemeltetője idén 2,3 millió utas elvesztésétől és bevételeinek 30 millió eurós csökkenésétől tart – írja az aero.de portál egy belső levelezésre hivatkozva.
A brit fapados minapi közlése szerint ugyanis a következő téli menetrendtől, azaz idén október végétől 18 helyett csupán 11 repülőgépet állomásoztat majd a Berlin-Brandenburg reptéren, 800 itteni pilótája és légiutas-kísérője közül 275-öt pedig elbocsát.
Az Easyjet azzal indokolta a döntést, hogy túl magasak a reptéri díjak, és az elvártnál kisebb mértékben növekszik az utasforgalom, azt viszont még nem tudni, hogy mely útvonalak szűnnek majd meg.
A légitársaság alig egy éve jelentette be, hogy egy új hangár építésével karbantartóbázist hoz létre Berlinben, ennek jövőjéről egyelőre nem tudni. Ismeretes, a brit fapados 2017 őszén, az Air Berlin csődje idején erősítette meg jelenlétét a német fővárosban, számos repülőgépet és dolgozót átvéve a leálló versenytársától.
A reptérüzemeltető kiszivárgott belső körlevelében idézik Aletta von Massenbach vezérigazgatót, aki sajnálja a légitársaság részbeni kivonulását, szerinte ez is azt igazolja, hogy még mindig nem ért véget az iparági krízis. Idén év eleji becslésében egyébként a cég 2022-re összesen 17 millió utasra és mintegy 550 millió eurós bevételre számított.
A hírekre reagálva a Lufthansa fapadosa, a Eurowings bejelentette, hogy készek kitölteni az Easyjet helyét.
Ezért Jens Bischoff vezérigazgató közlése szerint „vonzó ajánlatot” is adnak a munkájukat elvesztő dolgozóknak, bár konkrétumokat ő is csak azután tud mondani, ha már ismertté válik, pontosan milyen változások lesznek versenytársuk berlini járathálózatában.