Mindkét nagy gyártó nyilvánosságra hozta negyedéves értékesítési és átadási számait, ez alapján az idei első kilenc hónapban az Airbus 488, a Boeing 371 repülőgépet adott át, megrendelésállományát pedig előbbi 1241, utóbbi 724 példánnyal növelte.
Az európai gyártó januártól szeptember végéig 41 A220-ast, 391 A320neo családba tartozó gépet (6 A319, 163 A320, 222 A321), 20 A330-ast és 36 A350-est készített ügyfeleinek.
A vállalat továbbra is 720 repülőgép átadását tervezi az idei évben.
Az év első kilenc hónapjában az Airbus 1280 repülőgépre regisztrált új megrendelést, ebből levonva a 39 lemondást, tehát nettóban számolva 1241 példánnyal növelte megrendelésállományát.
Az idei értékesítések közül 1052 az A320neo családra, 33 az A220-asokra, 35 az A330neóra, 121 pedig az A350-esekre vonatkozik, utóbbiaknál 4 áruszállító A350F is szerepel.
A Boeing első három negyedévben 286 darab 737 MAX családba tartozó gépet, 50 darab 787-est, egy 747-est, 17 darab 767-est és ugyanennyi 777-est szállított le ügyfeleinek.
A 737-eseket érintő újabb minőségi problémák miatt azonban a keskenytörzsű típus átadásai 2021 óta nem látott alacsony szintre estek vissza szeptemberben, a 3. negyedévben mindössze 70 példányt sikerült átadni, így erősen kérdéses, hogy a Boeing tudja-e tartani az idei évre kitűzött 400-450 darabos átadási célját.
Az amerikai gyártó szeptember végéig 848 repülőgépre szerzett új megrendelést, a lemondásokat és konverziókat leszámítva, nettóban pedig 724 repülőgéppel növelte megrendelésállományát.