A Pratt & Whitney Hot Section Plus (HS+) opcionálisan kérhető fejlesztési csomagja csaknem duplájára növeli az Airbus A320neo típuscsaládon használt PW1100G-JM hajtóművek tartósságát.

Az Airbus keskenytörzsű gépeihez kifejlesztett, a közelmúltban az FAA által tanúsított GTF Advantage a hagyományos PW1100G-JM hajtóművekhez képest jelentősen ritkábban igényel olyan nagykarbantartást, amelyhez az erőforrásokat le kell szerelni a repülőgépekről. Ennek köszönhetően az esedékes karbantartások között kétszer annyi időt tölthet a szárnyakon.

A régebbi PW1100G-JM-ekhez utólag kérhető, a GTF Advantage-ből származtatott HS+ fejlesztési csomag pedig a tartóssági előnyök 90-95 százalékát biztosítja.

Fotó: AIRportal.hu

A hajtómű nagy nyomáson és magas hőmérsékleten üzemelő részének tartósságát javító, 35 fajta új alkatrészt tartalmazó fejlesztést az ügyfelek már megrendelhetik a régebbi PW1100G-JM hajtóműveikhez. A gyártó a jövő évtől, az esedékes karbantartások során integrálja a csomagot.

A HS+ csomaggal frissített GTF hajtóművek teljes mértékben csereszabatosak és vegyesen is üzemeltethetők lesznek a jelenlegi GTF és GTF Advantage hajtóműmodellekkel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air várhatóan ebben a hónapban dönt arról, hogy milyen hajtóművet választ a következő 177 darab A321neo repülőgépéhez, amelyben szerepet játszik a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is.

A hajtóműválasztást előrevetítheti, hogy a légitársaság éves eredményeiről szóló prezentációban a jövőbeli technológiai előnyök között említették az új GTF Advantage hajtóművet. A légitársaság számára kedvező opció lehet a Hot Section Plus (HS+) csomag a meglévő hajtóműveihez.

(Fotó: AIRportal.hu)