Megszerezte az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) tanúsítását a Boeing 777-es új generációs változatára kifejlesztett GE9X hajtómű.
Az erőforrást gyártó General Electric közlése szerint az engedélyeztetési eljárásban nyolc hajtóművet vizsgáltak, amelyek összesen közel 5 ezer órát és 8 ezer ciklust teljesítettek, ez alapján hagyta jóvá alkalmazását a hatóság.
Bill Fitzgerald, a GE Aviation alelnöke a jelenlegi 777-esen használt GE90-eshez hasonlította a 9X-est, mondván, ugyanolyan úttörő szerepet játszik majd a légiközlekedésben, mint az előbbi 25 évvel ezelőtt.
A mérnökök a GE90-eshez képest 10 százalékkal, és ebben a kategóriában minden más hajóműnél 5 százalékkal alacsonyabb fogyasztást, valamint halkabb üzemelést ígérnek.
Karl Sheldon programvezető elégedettségének adott hangot a tesztsorozat után, azt hangoztatva, hogy a szigorú és rigorózus program során elégedettek voltak a hajtómű teljesítményével. A párhuzamosan zajló, eddig 3 ezer ciklust számláló földi tesztekkel szerinte kiforrott konstrukciót dobnak a piacra.
A GE emellett a Boeing 777X jelenleg zajló berepülési programjára is fókuszál, nyolc hajtóművet és két tartalék egységet gyártottak le erre a feladatra.
Az új generációs típusváltozat fejlesztésében késlekedést okozott, hogy hibát találtak a GE9X egység magas nyomású kompresszorában, de már korábban is akadtak anyagfáradásos problémák, amelyeket a fejlesztés és a tesztelés korábbi szakaszai során orvosolni kellett. Emellett, a 777X statikus tesztelésre használt protopéldányán súlyos szerkezeti rendellenességre derült fény, amely szintén okozott némi nehézséget a program előrehaladásában.