A rossz időjárási körülmények közötti biztonságosabb leszállást segítő rendszert hagyott jóvá az Embraer Praetor 500 és Praetor 600 közepes üzleti repülőgépekhez a brazil polgári légügyi hatóság (ANAC) és az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA).

A Synthetic Vision Guidance System (SVGS) nevű rendszer a pilótákat valós időben tájékoztatja a gép pozíciójáról, mozgásáról megközelítés közben, ezzel segítve a jobb helyzetértékelést rossz időjárási körülmények között – adta hírül a brazil repülőgépgyártó.

A rendszer a Praetor 500 és 600 típusok új példányaiba már megrendeléskor kérhető, a korábban elkészült gépekbe, valamint a Legacy 450 és 500 típusokba pedig utólagosan is beszereltethető. Működése Head-Up-Display (HUD) segítségével a leghatékonyabb, de enélkül is működőképes és alkalmazható.

Az eszközzel felszerelt gépek extrém rossz időjárási körülmények között, 60 helyett 45 méteres elhatározási magasság mellett is leszállhatnak.

Ez már az FAA által kiadott speciális tanúsítási szint, amely azt jelenti, hogy a pilótáknak elegendő 45 méteres magasságban kell meglátniuk a pályát leszállás előtt ahhoz, hogy landolhassanak az adott repülőtéren.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció, Praetor 600-as üzleti repülőgép (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Michael Amalfitano, az Embraer Executive Jets elnök-vezérigazgatója kiemelte, cége elkötelezett a már kész típusok folyamatos fejlesztése iránt, hogy megőrizze vezető szerepét az iparágban, és mindig egyedi megoldásokat kínálhasson az üzleti repülőgépek vásárlóinak. Hozzátette, a Collins Aerospace-szel folytatott együttműködésük ismét újdonságot hozott a közepes méretű business jetek piacán, mivel még senki nem dobott piacra hasonló, megközelítést segítő rendszert ebben a szegmensben.